Vanesa Hernàndez, Àngels Ponsa, Sigfrid Gras, Laia Servera i Carme Figueras (foto: Maria Cerezuela).

SX3 estrena nova temporada amb cares noves i conegudes per al públic infantil: Lildami, Àngela Mármol i El Pot Petit. Sostenibilitat, història i cultura, llengua, educació afectivosexual i ciència són temes que centren els nous programes. Totes aquestes propostes “neixen al costat de propostes consolidades i molt ben valorades del públic infantil i familiar”, explica la cap de continguts infantils, Laia Servera.

Amb Cute, el cantant Lildami donarà idees creatives als nens i nenes (apostant pel reciclatge i la sostenibilitat) perquè, a casa, es puguin fer les seves pròpies peces de roba i complements. La influenciadora catalana Àngela Mármol presentarà Tik Tak Factory, un concurs que busca l’entreteniment a través de la creativitat i la capacitat artística i manual dels infants. Amb El món del pot petit, la formació de l’Empordà té preparades un munt d’aventures per a en Pau i la Jana.

Hi ha més novetats: Canvis, amb els educadors afectius i sexuals Marta i Jous, abordarà el primer contacte amb l’educació afectivosexual dels nens i nenes d’una forma entenedora i entretinguda; Conde & Fonde és una proposta del Conde (veterinari i divulgador a les xarxes socials) dirigida als nens i les nenes per acompanyar-los en un viatge per entendre millor el món animal; Escolta el teu cos, amb l’investigador i divulgador Salvador Masip; amb Faraday, el divulgador Dani Giménez presentarà un nou programa transmèdia que vol mostrar la ciència i la tecnologia més propera, divertida i accessible per a tots els infants; i Git Gud, un nou programa d’humor i videojocs per connectar amb tota mena de públics.

L’aposta per la llengua

Gras i Servera, durant la trobada amb els mitjans (foto: Maria Cerezuela).

“El SX3 no és només producció audiovisual, va molt més enllà: és proximitat, territori i cultura, que són nostres. Per tant, encara tenim molt camí per recórrer”, assegura Servera.

És el cas de Fuet, un programa divulgatiu que descobrirà els personatges, les històries, la mitologia i els esdeveniments més destacats de la cultura catalana; i Fang!, un concurs escolar presentat per la tiktoker Shalana i l’actor i reporter Marc Andreu, on els nens i les nenes hauran d’encertar preguntes sobre l’ús correcte del català a través d’un circuit d’obstacles.

També s’estrena un nou pòdcast: Quin guirigall! amb David Its Me i Farners Pei Hong, que descobreixen nous talents a les xarxes socials. També aquesta temporada s’estrenarà el segon videojoc en català: Vila Magsys, una ficció infantil que traspassa la pantalla i s’endinsa en el món immersiu i virtual de Roblox.

A les noves incorporacions s’hi sumen els noms de referència de l’star system propi del SX3, que en menys d’un any ha consolidat fenòmens com el Titó, al costat de clàssics com el Mic (amb més de 15 anys d’emissió ininterrompuda al SX3); l’InfoK, Els contes de la Pinya, Beta i Ràndom. En el cas de Manduka, s’ha renovat i ha canviat de format per convertir-se en Manduka Family, amb la jove xef Paula Alós.

Més ‘animes’ i ficció en català

El SX3 continua apostant per la ficció. Retorna One Piece, de la qual aviat s’estrenarà la quarta saga, i es mantenen les sèries El detectiu Conan, Els germans Kratt, Hoodie i La casa d’Anubis, a més de les sèries d’anime Guardians de la nit: Kimetsu no yaiba, Haikyu! i Sakura, la caçadora de cartes. Aquesta temporada ja s’ha estrenat la ficció Jenny i la sèrie didàctica de Will Sliney per aprendre a dibuixar.

La cap de la unitat estratègica d’infantils, Vanesa Hernàndez, subratlla que “en un context més difícil, de fragmentació audiovisual, hem augmentat el consum de continguts audiovisuals infantils en català, una eina clau per reconnectar amb els nens i nenes”.

Un any del nou SX3 i ja líders!

Aquest dimarts 10 d’octubre es compleix un any de l’estrena del nou SX3 com a plataforma digital de continguts. En només un any, el SX3 s’ha situat com a líder en continguts infantils. El director de TV3, Sigfrid Gras, diu que “hem posicionat una oferta de continguts infantils i juvenils en el marc d’una gran plataforma digital i tornem a ser referents en l’entreteniment infantil en català”.

Amb les xifres a la mà, el SX3 ha passat de ser la quarta cadena infantil a consolidar el lideratge en la franja de tarda: de dilluns a divendres obté quotes per sobre del 20% en el públic de 4 a 12 anys i triplica la segona classificada. El consum infantil dels continguts del SX3 ha crescut més d’un 30% i cada mes s’hi connecten gairebé 1,3 milions d’espectadors.

A més, és la primera vegada que lidera en públic de 4 a 12 anys des que es van unir el Super3 i el 33, l’any 2012. A les plataformes digitals, cinc dels deu programes amb més reproduccions de tot el 3Cat són del SX3. “El repte era complex i hem aconseguit situar-nos primers en el target de 4 a 12 anys, que és el nostre públic”, afegeix Servera.

Una altra de les novetats és que aquesta temporada el SX3 sortirà al carrer per apropar-se als Súpers. L’11 de novembre, el Titó pujarà als escenaris per presentar un espectacle al Teatre Lliure de Barcelona.

El SX3 va fer balanç del primer any en una trobada amb periodistes celebrada la setmana passada. A més de Sigrid Gras, Laia Servera i Vanesa Hernàndez, també van assistir Àngels Ponsa i Carme Figueras, conselleres de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram