L’any passat, l’observatori crític dels mitjans Mèdia.cat va optar pel micromecenatge per finançar la segona edició de l’Anuari amb els temes més silenciats, aconseguint en 13 hores els 3.200 euros que s’havia marcat com a objectiu. Els altres 39 dies que durava la campanya es van seguir acceptant aportacions per ampliar el projecte, tancant el termini aconseguint gairebé el doble, 6.350 euros.

Vista la reeixida experiència, aquest dilluns s’ha endegat una nova campanya a Verkami per finançar la tercera edició de l’Anuari a través d’aportacions que van dels 5 als 200 euros. Enguany, però, l’aposta és més ambiciosa i el repte és aconseguir 7.000 euros en 40 dies per tal de “garantir la viabilitat de la iniciativa i la seva qualitat, solidesa i impacte”.

L’Anuari, que es publicarà al maig, tractarà en profunditat 15 temes que han estat silenciades pels mitjans de comunicació durant el 2012. El pressupost també cobreix la creació d’un web específic que s’integrarà a Mèdia.cat; una major distribució de l’edició impresa a llibreries, així com presentacions a Barcelona, València i Palma.

Com a novetat, enguany s’elaboraran continguts audiovisuals relacionats amb les temàtiques tractades que es difondran a les xarxes socials. A més, el pressupost d’enguany inclou una partida destinada a comunicació i promoció per tenir una major difusió.

Implicació dels lectors

“Seguim pensant que el periodisme crític i rigorós és possible”, assegura Roger Palà, coordinador del l’Anuari juntament amb Sergi Picazo. Per dur-lo a terme, però, la implicació de l’audiència “és bàsica per garantir la independència i qualitat dels projectes periodístics”, afegeix.

L’Anuari és un projecte del Grup de Periodistes Ramon Barnils (impulsor de Mèdia.cat) amb el suport del màster Comunicació de conflictes armats, pau i moviments socials de la UAB i de la Fundació Escacc. A més, compta amb la col·laboració de les universitats de València, Vic i Pompeu Fabra: alguns dels seus estudiants de Periodisme participaran en l’elaboració d’un dels reportatges.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram