Liquid Media, filial de Mediapro, serà l’encarregada de realitzar els informatius d’IB3 a partir del 27 de febrer. La productora ha obtingut la puntuació més alta en el procés licitació del servei per poc marge de diferència.

En concret, la mesa de contractació ha atorgat 94,80 punts a l’oferta de Liquid Media; 94,02 a la de CBM (del grup Secuoya), actual adjudicatària del servei, i 88,45 punts a la proposta conjunta de New Media (Lavinia) i Chip Audiovisual (Heraldo).

L’oferta econòmica de Liquid Media és de 13.463.022,51 euros (sense IVA), un 12,17% inferior als 15.328.913,94 euros de licitació. El contracte és per dos anys prorrogable dues anualitats més.

Segons estableixen les bases, la nova adjudicatària ha d’assumir els actuals 157 treballadors i ampliar-los fins a 185. A més, en la nova etapa, els continguts informatius de televisió passaran d’uns 1.390 minuts setmanals a 1.500, i els de ràdio de 1.784 minuts a 2.400.

Al novembre, quan es va endegar el procés de licitació, el comitè d’empresa d’informatius va mostrar la seva inquietud davant un plec de condicions que al seu parer obria la porta a la precarització laboral.

La internalització haurà d’esperar

Amb l’adjudicació a Liquid Media, els informatius d’IB3 continuaran externalitzats almenys fins al febrer 2019, poc abans d’acabar l’actual legislatura. D’aquesta manera, la voluntat del Govern de les Illes Balears d’internalitzar-los durant aquest mandat es complica. Amb tot, l’Executiu no descarta que passats aquests dos anys s’internalitzi la plantilla d’informatius, sempre i quan el Consell Assessor de Continguts i Programació impulsat pel Parlament així ho recomani.