La primera edició del Congrés Interpirinenc de Mitjans de Proximitat serà un punt de trobada de més de 130 editors i professionals de mitjans de proximitat d’ambdues serralades dels Pirineus, amb ponents que parlaran de models de negoci, tecnologia i creació de comunitats. Del total d’inscripcions, una cinquantena són de fora del Principat, amb una presència destacada del País Basc, Navarra, Catalunya Nord i Aragó.

Organitzat per l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació, l’esdeveniment se celebrarà els propers 24 i 25 d’octubre a la Sala Sant Domènec de La Seu d’Urgell.

Des del País Basc es parlarà sobre els nous reptes per a les ràdios de proximitat en èuscar, el mapa de mitjans en llengua pròpia, el periodisme audiovisual a peu de carrer, les mètriques per als mitjans de comunicació i per a la creació de comunitats de lectors, la publicitat programàtica, la presència de la dona en els mitjans, i el nou model d’ajuts públics.

Ponents de Catalunya abordaran la intel·ligència artificial en la gestió de les xarxes socials, la innovació en els mitjans de proximitat, els nous models de publicitat compartida, els microinfluencers, la informació multicanal, la TV hiperlocal, o la relació entre comunicació i comerç.

La participació de Navarra se centrarà en la importància dels mitjans de proximitat als Pirineus i els seus principals reptes i oportunitats, i la d’Aragó en com el mitjà ha d’anar a l’encontre de la societat.

De l’Euroregió Pirineus Mediterrània amb seu a Perpinyà es parlarà sobre la construcció de l’espai comunicatiu euroregional, i Pierre Mathis, cap de redacció de L’Indépendant, tancarà les ponències del Congrés amb tres experiències innovadores: el web first, els podcasts i l’aposta pel periodisme de solucions.

A més a més, des d’Anglaterra intervindrà Matthew Barraclough, periodista i directiu de la BBC, on treballa la col·laboració d’aquesta amb les empreses locals per crear i distribuir notícies d’interès públic a tot el Regne Unit. En aquest sentit, la seva ponència serà Com la BBC està treballant amb la premsa de proximitat per a promocionar les notícies locals al Regne Unit?

El CIMP es presenta com un esdeveniment per a professionals de la informació i comunicació que creuen que “fer periodisme és innovar”, que volen gaudir d’uns mitjans d’informació propis amb més capacitat informativa i amb les capacitats necessàries per construir un discurs de proximitat i clarament pirinenc.