La irrupció de la pandèmia del coronavirus ha accelerat i multiplicat la feina en la comunicació institucional de la Generalitat. El secretari de Difusió i Atenció Ciutadana, Miquel Gamisans, destaca que un dels màxims esforços ha estat al Departament de Salut, on s’ha “muntat una fàbrica de continguts per a la ciutadania, els professionals, els proveïdors. Calia ser ràpids, però també veraços”, assenyala a ElNacional.cat.

“Si no responiem nosaltres ràpidament, la ciutadania buscaria altres respostes, i moltes vegades pot trobar fake news, distorsions i informació no verificada”, afegeix.

Gamisans ressalta la disposició dels mitjans, que han contribuït amb el doble de càpsules i anuncis al total de la inversió en publicitat institucional aportada pel Govern. Uns mitjans que ell considera “el nostre laboratori d’I+D, per saber com arribar al ciutadà i quina és la millor manera de fer-ho sense semblar un pegot o publicitat institucional”.

Sobre les dificultats per garantir la supervivència dels mitjans i la incertesa del sector, Miquel Gamisans apunta que “la fidelització dels oients o lectors ha de ser un canvi. Els subscriptors aporten informació molt concreta dels seus hàbits de consum i això ha de poder facilitar la publicitat als mitjans”. En aquest sentit, assegura que “qui tingui una bona comunitat fidelitzada té moltes més oportunitats de sobreviure”.

Per altra banda, el secretari de Difusió i Atenció Ciutadana de la Generalitat explica que, aquests dos mesos de coronavirus, el seu departament ha hagut de  “dividir la comunicació entre les de cada gabinet dels consellers i del Govern, i les campanyes d’informació per a la ciutadania”, amb una voluntat “d’endreçar la informació i fer servir els mitjans de comunicació i les xarxes socials”. Una de les eines més emprades, diu, ha estat la ‘targetització’ dels usuaris que havien de rebre les informacions per evitar la saturació de missatges.