El document analitza les tendències del primer semestre de 2023 (foto: Prensa Ibérica).

Prensa Ibérica ha publicat el seu primer Estudi de tendències informatives a España, corresponent al primer semestre de 2023. Es tracta d’un informe de més de 200 pàgines sobre els continguts més consumits pels lectors dels diaris del grup i més comentats a les seves xarxes socials.

Per al president de Prensa Ibérica, Javier Moll, l’Estudi de tendències informatives suposa “una fita més en la història del grup, que acaba de complir 45 anys, i està “en la mateixa línia de compromís amb la realitat, la veritat, el coneixement i la transparència” de la seva essència editorial. El treball tindrà una periodicitat semestral.

Les conclusions d’aquest primer informe han estat obtingudes de l’anàlisi el comportament de més de 133,6 milions de navegadors únics, que van accedir a gairebé 422.000 continguts i van veure més de 1.135,7 milions de pàgines dels diaris de Prensa Ibérica.

Per fer el tractament de les dades s’ha creat l’Índex d’Interès Informatiu (I3), un indicador per valorar els continguts, amb el qual s’ha fet la classificació de les 12 tendències informatives principals i les temàtiques que van generar més interès de cadascuna.

Les tendències del primer semestre

Així, entre gener i juny de 2023, els continguts que van ser tendència entre els lectors en el conjunt de l’Estat dels mitjans del grup van ser la Seguretat ciutadana i successos (amb I3 de 63), seguits de Cultura (59); Medi ambient (47); Ocupació (41); Habitatge (40); Eleccions (38); Educació i formació (35); Impostos (33); Empreses, comerç i banca (33); Turisme (29); Pensions (28), i Guerra a Ucraïna (22).

Les preferències i interessos dels lectors no són uniformes en totes les comunitats. A Catalunya els continguts amb més consum durant el primer semestre van ser els corresponents a la Guerra a Ucraïna, mentre que al País Valencià van ser els de Turisme, i a les Illes Balears els d’Habitatge.

De fet, l’informe constata que algunes tendències informatives que apareixen com les més rellevants en unes comunitats, en d’altres figuren a la cua de les 12 més destacades.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram