Prisa Media implementa a Catalunya una estructura integrada que estarà dirigida per Joan Alegre Bas. La reorganització segueix la línia de la realitzada de manera global per Prisa Media amb la qual es van integrar tots els mitjans en una sola unitat de negoci sota la presidència executiva de Carlos Núñez.

D’aquesta manera, la companyia es marca com a objectiu garantir la transformació digital, gestionar les millors possibilitats de sinergia entre les seves marques i negocis, i implantar una cultura de treball transversal més àgil i col·laborativa que potenciï la rellevància dels mitjans del grup, assenyala en un comunicat.

Així doncs, Joan Alegre, fins ara director comercial de Prisa Media, suma a les seves responsabilitats la direcció de la SER a Catalunya i la gestió del negoci dels mitjans del grup, que inclouen els diaris El País i As i la divisió radiofònica formada per Cadena SER, SER Catalunya, Els40 i Dial.

En la nova estructura, Jaume Serra Seguer es manté com a delegat de Prisa Media a Catalunya, càrrec al qual va ser nomenat el novembre 2021, exercint com a representant institucional del grup i de coordinador editorial dels mitjans al territori. A més, Serra és secretari general dels Premis Ondas i director del Centenari de Ràdio Barcelona i de la Cadena SER.

Per la seva part, Jordi Finazzi, director de SER Catalunya també des de novembre de 2021 (ocupant la vacant deixada per Serra), marxa del grup després de més de 20 anys.

Trajectòria de Joan Alegre

El nou director de Prisa Media a Catalunya va aterrar al grup el maig de 2023 provinent d’Henneo (com Carlos Núñez dos anys abans).

Joan Alegre es va incorporar al grup aragonès l’octubre de 2019 com a delegat a Catalunya, tasca que un any després compaginaria amb la direcció general de la comercialitzadora Bluemedia. El gener de 2023, Alayans Media va absorbir Bluemedia i Alegre va ser nomenat director general d’aquesta plataforma tecnològica i publicitària impulsada per diverses editores encapçalades per Henneo.

Anteriorment, Joan Alegre va ser director general d’El Periódico de Catalunya (2012-2019), d’on va sortir arran de la compra de Grupo Zeta per part de Prensa Ibérica.

Alegre ja havia estat en una anterior etapa a Zeta, fins al 2005, com a director general de publicitat, màrqueting i promocions del grup i també d’Ediciones Primera Plana. D’aquí va fitxar per Planeta per exercir la direcció general del diari gratuït ADN, i l’estiu de 2010 ho va fer per l’aleshores nou diari Ara. Hi va exercir de director executiu i posteriorment de director de negoci d’anunciants i grans comptes, però després d’un any i mig va tornar a El Periódico.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram