El 2007, any en què va aparèixer el diari Público, aquest va tenir unes pèrdues de 12,4 milions d’euros; el 2008 van ser 23,6 milions, i el 2009, 15 milions, segons dades presentades al Registre Mercantil per la seva editora, Mediapubli. Si s’afegeixen les estimacions d’11 milions per al 2010, la suma dóna un total de 62 milions d’euros de pèrdues en tres anys i escaig.

Segons asseguren fonts de l’empresa a l’Associació de la Premsa de Madrid (APM), el problema no són els costos del diari, sinó de la reducció d’ingressos publicitaris a causa de la crisi, i per això justifiquen les mesures de reducció de costos anunciades la setmana passada: un ERO que suposa l’acomiadament de 39 treballadors (el 20% de la plantilla) i una reducció salarial per trams de remuneració.

Des del comitè d’empresa assenyalen que la reducció de personal afectarà tots els departaments, però especialment la redacció. Els representants dels treballadors rebutgen els acomiadaments, ja que creuen que Público és viable sense tenir que prescindir de personal, i per això aquest dimecres presentaran una contraproposta a l’editora. De fet, el comitè d’empresa veu factible reduir els 39 acomiadaments i fins i tot deixar-los a zero.

Fonts: APM / PRNoticias