La revista degana de la premsa en català del País Valencià lluita per no desaparèixer. Segons expliquen des de Saó, actualment no hi ha diners per acabar el 2012, motiu pel qual s’ha fet una crida a la mobilització ciutadana i a empresaris “honestos i responsables” perquè s’hi subscriguin o hi posin publicitat. La publicació, fundada el 1976, assenyala que les úniques fonts d’ingressos (no es ven a quioscos) són les subscripcions, principalment, i la publicitat privada contractada, la qual ha disminuït a causa de la crisi.

La revista cristiana, progressista i nacionalista denuncia que, des de l’arribada del PP a la Generalitat el 1995, “la cosa ha anat de mal en pitjor”: s’han anul·lat les subvencions i la publicitat institucional pràcticament ha desaparegut. A més, el 2007 es va cancel·lar el conveni que la Generalitat tenia amb Saó per distribuir-la a les biblioteques valencianes.

Un exemple simptomàtic de la situació que travessa és la recent anul·lació de la subscripció de 40 euros per part de l’hemeroteca municipal de l’Ajuntament de València, que va demanar seguir rebent Saó gratuïtament per no trencar la continuïtat en la col·lecció de la publicació, cosa que aquesta va acceptar.

Cost anual de 60.000 euros

Actualment, el cost de Saó és de 60.000 euros anuals, dels quals una mica més de la meitat surten de les subscripcions. La revista té una persona contractada a temps parcial en tasques d’administració i coordinació de l’edició, i paga algunes de les col·laboracions fixes, però el director, el redactor en cap i els membres del consell de redacció no reben cap retribució econòmica per la seva feina. Tot i que això suposa un estalvi important per a la revista, no n’hi ha prou.

“Calen més subscriptors, més publicitat i més ajuda institucional per mantenir Saó”, remarquen des de la revista. I amb aquesta finalitat ha endegat una campanya a la xarxa a través dels seus perfils a Facebook i Twitter.