El Grup Mediapro, Telefónica i Transports Metropolitans de Barcelona han desenvolupat el primer projecte de realitat augmentada 5G que permet als passatgers d’un bus turístic visualitzar continguts immersius a la finestra davantera del vehicle, de manera superposada al paisatge o als monuments que observen mentre realitzen un tour.

El projecte 5G Augmented Tourism es va presentar dimecres durant un recorregut per la muntanya de Montjuïc, a Barcelona, durant el qual els usuaris van poder viure una experiència turística potenciada gràcies a continguts de realitat augmentada amb dades i informació dels llocs que es recorrien.

Aquest pilot, desenvolupat en el marc de la iniciativa 5GBarcelona, demostra com la generació de continguts en realitat augmentada sobre 5G en mobilitat ofereix nous escenaris de consum de continguts i entreteniment, més enllà dels dispositius que ara coneixem.

En el projecte presentat dimecres, les xarxes mòbils 5G van permetre la descàrrega a temps real de continguts geocalitzats associats als llocs pels quals transcorria la ruta turística. Aquests continguts augmentats es visualitzaven en una pantalla transparent i interactiva situada a la finestra davantera del vehicle, de manera que sobre la realitat que s’observava a través del vidre se superposaven continguts multimèdia enriquits i interactius.

Així doncs, els usuaris podien veure les fonts de Montjuïc enceses encara que no fos moment de funció, i obtenir informació sobre els edificis, monuments o llocs pels quals estaven passant en aquell moment: des de l’antic parc d’atraccions i la zona olímpica a navegar entre les exposicions del CaixaFòrum i les obres del Teatre Lliure o del Mercat de les Flors.

Gràcies als vehicles connectats i l’alta connectivitat mòbil, es poden ja oferir aquest tipus d’experiències a passatgers de transports públics, mentre que en un futur el cotxe autònom obrirà un gran ventall de possibilitats de consum de continguts en mobilitat dins dels mateixos automòbils, expliquen els impulsors del pilot.

Continguts, xarxes i mobilitat

En el pilot, el Grup Mediapro ha dissenyat l’experiència, seleccionat i generat tota la informació turística dels punts clau i desenvolupat el software i els continguts de realitat augmentada. També s’ha encarregat de la instal·lació de les pantalles transparents d’última generació als autobusos turístics.

Per la seva part, Telefónica ha disposat una xarxa d’alta velocitat 5G que proporciona grans amplades de banda de baixada i pujada, cosa que permet la millora de la qualitat dels continguts, la massificació del consum en mobilitat, els continguts hiperlocals, i les retransmissions a temps real.

Per la seva part, TMB ha habilitat dos autobusos turístics per fer possible l’ús d’aquesta tecnologia. D’aquest mode, s’exploraran noves possibilitats perquè a la vivència turística i cultural se li sumin nous atractius.