Segons les dades de la sisena onada del 2010 del Baròmetre, la cadena pública catalana és líder amb un 17,4% de quota de pantalla, el mateix percentatge que en l’anterior onada i ho és a les quatre províncies catalanes. A més, torna a agafar distància respecte a la segona, Telecinco, que obté un 14,1% de share (nou dècimes menys).

A continuació trobem La 1 amb el 12,7% de quota, que malgrat baixar sis dècimes avança Antena 3, que és la generalista que més perd, un punt, quedant-se en 12,4%. Per la seva part, La Sexta també puja un lloc amb el 6,5% de quota (quatre dècimes menys) a costa de Cuatro, que es queda en un 6,4% (cinc menys).

Els canals temàtics continuen augmentant en audiència

Després de les sis grans cadenes que emeten a Catalunya, trobem 8TV amb un 3,1% de quota de pantalla (es manté), i 637.000 espectadors de mitjana diària (5.000 menys que en l’anterior onada). A continuació, amb un 1,8%, es situen: el Canal 33 (perd una dècima) amb 578.000 espectadors (en perd 12.000); La 2 (-0,1) amb 479.000 espectadors (en perd 13.000); i Antena.Neox (suma dues dècimes), amb 445.000 espectadors de mitjana (39.000 més).

Amb un 1,7% de quota hi ha el Canal 3/24 (guanya dues dècimes), que assoleix els 603.000 telespectadors (37.000 més). També puja dues dècimes i obté un 1,7% Clan TVE, que aconsegueix 415.000 espectadors (en guanya 53.000).

Darrere es posiciona Antena.Nova amb un 1,6% de share (+0,2) i 299.000 espectadors (en suma 26.000), i Disney Channel amb un 1,4% (es manté) i 380.000 espectadors (4.000 menys). Per la seva part, Teledeporte fa un 1,1% de quota (igual) i 289.000 (16.000 espectadors més).

Si el rànquing el fem per cadenes autonòmiques, aquest el lidera TV3 amb un 69,6% de quota de pantalla (baixa dues dècimes), seguida de 8TV amb un 12,3% (en baixa tres), el Canal 33 amb un 7,4% (en perd una), el 3/24 el 6,7% (en guanya vuit), el Super3 amb l’1,9 (en puja dues) i IB3 amb un 0,1% (es manté).

Televisions locals i comarcals

Pel que fa a les televisions locals i comarcals, Barcelona TV seguiria en primer lloc amb 69.000 telespectadors diaris de mitjana (en torna a guanyar 3.000), seguida de Teletaxi TV, amb 30.000 espectadors i Lleida Televisió amb 28.000 (ambdues es mantenen).

Després trobem 25TV amb 26.000 espectadors, Canal Taronja amb 12.000 i Televisió de Girona amb 11.000 (les tres obtenen les mateixes xifres que en l’anterior onada). A continuació es situa Olot TV amb 10.000 espectadors (+1.000) i Mola TV amb 9.000 (-1.000).

Amb 8.000 telespectadors de mitjana trobem fins a sis televisions: i m1tv (-2.000), TVB Badalona (+2.000), TV Ripollès (-1.000), Canal Blau Maricel (es manté), El 9 TV (+1.000) i Canal Reus TV (+1.000).

Puja lleugerament el consum televisiu

Pel que fa al consum televisiu global, les televisions aconsegueixen 5.854.000 espectadors, 10.000 més que en l’anterior onada, mentre que la seva penetració entre la població passa del 91% al 91,2.

Pel que fa a les dades de fa un any, aquest mitjà augmenta en 56.000 espectadors, però el percentatge de penetració és inferior, ja que el d’aleshores era del 91,4 %. Això és degut a què, segons el padró publicat el febrer del 2010, la població catalana major de 14 anys ha augmentat en 76.163 habitants entre els anys 2008 i 2009.