El Centre d’Estudis Jurídics i Formació Especialitzada acull dimecres al matí la segona Jornada Cicle Tendències en Societat Digital, que abordarà el paper dels influencers i edutubers com a nous mediadors de coneixement, la creació de contingut, i de quina manera les empreses i els professionals es veuen empesos a adaptar-se a aquesta nova situació.

Amb el títol d’Influencers com a nous mediadors de la informació i el coneixement, la jornada està coorganitzada pels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la Universitat Oberta de Catalunya, i reunirà experts d’ambdós vessants, creadors de continguts i acadèmics en tres taules de debat. Es podrà seguir en streaming a través del canal de Youtube de la UOC.

La primera taula treballarà sobre el concepte i la repercussió social dels edutubers i dels canals de divulgació de coneixement. Hi participaran José Priego, professor col·laborador de la UOC i edutuberJJPriego.TV; Martí Montferrer, geòleg i edutuber al canal CdeCiencia; Javier Santaolalla, física de partícules i edutuberDate un Vlog, i Rocío Vidal, periodista, publicista i edutuber a La Gata de Schrödinger.

La segona taula tractarà els nous mediadors amb Daniel Priego, creador del canal de YouTube Strip Marvel sobre cinema i còmics; el dietista i nutricionista Carlos Ríos, creador del moviment Realfooding, i Roc Massaguer, periodista i director d’Outconsumer.

En l’última taula s’analitzarà l’adaptació d’empreses i professionals a aquestes noves figures, amb Carles Bonfill, fundador i president d’Easypromos; Marta Casanovas, directora de YouTube MCN a YouPlanet; Jordi Pi, productor executiu de mitjans digitals a la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, i Pablo Lara, professor dels Estudis de Ciències de la Informació i de la Comunicació de la UOC.