La propera setmana, Veo7 eliminarà de la seva graella els informatius, els esports i la majoria de programes propis. La mesura, que busca aturar la sagnia econòmica que pateix la cadena d’Unidad Editorial, finalment suposarà l’acomiadament de 70 persones de les 250 de plantilla, quan en principis se n’havien previst més de 100.

L’empresa ha obert un període per acollir-se a la baixa voluntària fins diumenge, dia en què oficialment acaben els informatius. Els treballadors rebran 45 dies per any treballat més una paga lineal de 1.000 euros. En aquest pla també s’inclouen aquells que tenien contractes temporals i per obra i serveis.

De les tres empreses en què es sustenta Veo TV, la més afectada serà Canal Mundo Producciones (El Mundo TV), on es reduirà un 40% de la plantilla; la resta es concentrarà en Unidad Editorial Telecomunicaciones, on bàsicament s’apleguen tècnics, càmeres i realitzadors.

A més de deixar fins a la mínima expressió la producció pròpia de Veo7 (només quedaran En confianza, de Casimiro García-Abadillo, i la tertúlia política diària de La vuelta al mundo), la retallada suposarà una important aturada en el funcionament d’El Mundo TV, que realitzava programes per a altres cadenes.

A banda, Veo7 continua buscant socis que puguin aportar liquiditat, i ja s’hauria reunit amb Mediapro, Vértice 360º, Antena 3 i Sony, tot i que de moment sense resultats. Cal recordar que Veo7 té una concessió estatal de TDT i manté llogades tres de les quatre freqüències a Marca TV, 13 TV i AXN.

A més, a partir d’aquest mes de juny, Atres Advertising, d’Antena 3, deixa de comercialitzar la publicitat de Veo7. La mesura és conseqüència de l’expedient sancionador obert per la Comissió Nacional de la Competència (CNC) al mes de juliol contra ambdues cadenes i Disney Channel per possibles conductes anticompetitives pels acords de comercialització conjunta d’espais publicitaris.