El diari digital VIA Empresa va celebrar el seu desè aniversari el dijous 11 de maig. En aquesta dècada, la capçalera s’ha consolidat en l’espai comunicatiu català amb el seu periodisme econòmic i empresarial.

VIA Empresa va néixer el 2013 impulsat per l’editor de Totmedia, Ramon Grau, i el director de negoci del digital, Carles Flo. El projecte tenia l’origen en la revista impresa B30 sobre l’actualitat econòmica del Vallès, creada cinc anys abans, i va suposar un doble salt, nacional i digital.

La premissa del nou mitjà era oferir una “mirada positiva” sobre el teixit empresarial de Catalunya i informació funcional per als actors econòmics del país, presentant models d’èxit i de gestió que serveixin d’exemple i inspiració, sense defugir l’actualitat diària. Una manera de fer que s’ha consolidat amb el temps: des del seu naixement, VIA empresa no ha parat de créixer.

“La trajectòria de deu anys de VIA Empresa ens avala com el mitjà degà de l’economia i l’empresa en català a Catalunya”, destaca Grau en un reportatge on es repassa el recorregut de la capçalera. Una prova de la seva implantació i èxit és que darrerament han aparegut altres capçaleres sobre la temàtica.

De cara al futur, VIA Empresa aposta per l’expansió, en la línia d’Enpresa BIDEA, l’edició per al País Basc llançada l’any passat. “El model VIA Empresa funciona quan hi ha una comunitat i una identitat, per això al País Basc funciona”, diu la directora de la capçalera catalana, Elena Busquets. “Hi ha altres propostes a sobre de la taula per expandir el model a altres territoris de l’Estat”, avança.

VIA Empresa va celebrar el 10è aniversari dijous amb la taula rodona Un futur en què tot serà possible, amb la participació de Marc Argemí, soci-director de Sibilare, Oriol Amat, catedràtic de la Universitat Pompeu Fabra; Josep Maria Ganyet, CEO de Mortensen, i Rat Gasol, sòcia i directora d’operacions d’Ona Labs.

Elena Busquets: “VIA Empresa ha demostrat que és un model atractiu i de llarg recorregut”
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram