El grup Vocento ha obtingut un benefici net de 324.000 euros durant el primer semestre de l’any, mentre que en el mateix període de 2017 va registrar unes pèrdues de 2,436 milions. Pel que fa al resultat d’explotació, assoleix un benefici de 8,032 milions, en contrast amb els 2,567 milions negatius de l’any passat.

De gener a juny de 2018, els ingressos de Vocento han estat de 191,064 milions d’euros, un 4% menys que els 199,057 de fa un any, mentre que les despeses (sense amortitzacions) pugen a 176,718 milions, una reducció del 6,7% respecte als 189,490 milions de la primera meitat de 2017.

En el capítol d’ingressos, els generats per la venda d’exemplars es redueixen un 4,1% (de 72,821 a 69,856 milions); els de la publicitat ho fan un 1,5% (de 79,961 a 78,767 milions), i en el concepte d’altres ingressos el retrocés és del 8,3% (de 46,275 a 42,441 milions).

Per divisions, la premsa escrita obté un benefici d’explotació de 7,073 milions d’euros, multiplicant per 2,3 els 3,072 milions del primer semestre de 2017, amb uns ingressos de 160,818 milions (–3,1%). En aquest àmbit tornen a registrar un resultat d’explotació positiu els diaris regionals, amb 11,076 milions d’euros (+23,7%). Per la seva part, l’ABC obté unes pèrdues de 3,130 milions (–36,1%), i els suplements i les revistes de 874.000 euros (–11,5%).

Quant a l’audiovisual, Vocento registra un benefici d’explotació de 5,666 milions d’euros, 4,6 vegades els 1,236 milions dels primers sis mesos de l’any passat, ara amb ingressos de 18,414 milions (–27,9%). En aquesta àrea assoleix beneficis d’explotació de 3,191 en el negoci de la TDT (+26,3%); d’1,278 milions a la ràdio (repeteix resultat), i d’1,197 milions en continguts (l’any passat va registrar pèrdues de 2,569 milions).