Diuen que de la imprudència i de la inconsciència no pot sortir-ne res de bo. Però fa 20 anys, Línia Sants va néixer precisament d’això. No hi ha cap raonament lògic ni científic que pugui explicar la decisió personal de fundar una publicació. Només es pot entendre des de l’estómac. Aquell que ens porta a fer coses irracionals però meravelloses. Coses necessàries, que contribueixen a fer que una societat avanci i sigui millor. El peatge és car, però ve edulcorat pel caramel d’un projecte que neix romàntic i que acaba sent realista. Dels núvols a terra, i si et descuides, al subsol. I torna a remuntar. Qui treballa al gremi sap de què parlo. Tota una temeritat, vaja.

Per això, poder editar i imprimir el número 500 de la capçalera Línia Sants no és poca cosa. I més quan ho podem fer des d’una posició de lideratge i preeminència: Línia Sants forma part de la xarxa de publicacions locals més gran de Barcelona i de l’entorn metropolità.

El cost personal ha estat molt alt. Però la suor invertida per transformar la quimera en un simple sacerdoci al servei d’un projecte editorial ambiciós dona fruits. Molt de treball, sempre, per mantenir la capçalera viva i fer-la créixer, atrinxerat al timó davant l’onada i la tempesta recurrent. I feliç de fer-ho.

“Línia Sants forma part de la xarxa de publicacions locals més gran de Barcelona i de l’entorn metropolità”

Com a fundador, editor i propietari de Línia Sants vull agrair la confiança dels lectors (còmplices fidels) i dels anunciants, als quals els hauríem de fer un monument per seguir apostant per la premsa de proximitat en català, singular i absolutament necessària. Vull fer especial menció a l’amic Lluís Llanas, president de l’eix comercial Creu Coberta, per la seva confiança i visió.

I ara què? Ara a seguir. Una mica més madurs, menys romàntics, més forts i menys incrèduls. Vivim un moment social apassionant. Formem part d’una col·lectivitat que demana obrir-se pas cap al futur. I Línia Sants, modestament, també ho vol explicar.

David Centol, editor del Grup Comunicació 21.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram