Miquel Francés i Pere Rostoll tanquen l’acord (foto: Generalitat Valenciana).

El director general de Relacions Informatives, Pere Rostoll, i el president del consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació, Miquel Francés, van signar dimarts el contracte programa que estableix el marc de finançament i els objectius generals i de programació. En l’acte, ambdós van ressaltat que el document “garanteix la continuïtat” d’À Punt Mèdia.

Segons Pere Rostoll, el contracte programa “consolida un model de ràdio i televisió pública divers i plural, especialment significatiu en aquest moment”, i també “aferma el model econòmic generat al voltant de l’ens públic”.

El director general de Relacions Informatives va subratllar el suport de la Generalitat al sector audiovisual del País Valencià mitjançant una aportació econòmica directa a la CVMC, “que també contribueix al fet que À Punt es convertisca en el fil conductor de la producció audiovisual valenciana”, ha manifestat.

Per la seva part, Miquel Francés va indicar que el contracte programa és una “eina clau, perquè dona continuïtat al servei públic i garanteix la pluralitat necessària en la informació, la diversitat cultural, lingüística, etc.”. A més, el president de la CVMC va destacar que el document “obri la porta per a l’acord del pròxim període”, que començarà el gener de 2024.

Objectius

La signatura del contracte programa del període 2021-2023 entre la Generalitat i la CVMC es produeix després que el text fos aprovat el passat 12 de maig per part del Govern valencià. El document desenvolupa els objectius generals i de programació en el mandat marc validat per les Corts el 2017.

A diferència de l’anterior contracte programa (per al període 2018-2020), el nou contempla la seva pròrroga automàtica fins a la signatura d’un nou acord, seguint els indicadors i objectius del darrer any contemplat.

El contracte programa concreta com a objectius específics garantir una informació plural i de qualitat; promoure l’ús i la difusió de la llengua i la cultura valencianes; promoure la igualtat entre dones i homes; garantir l’accés universal als continguts audiovisuals, especialment de les persones amb diversitat auditiva o visual, i garantir l’accés dels grups polítics i socials significatius.

El text també assenyala com a objectius per a la CVMC potenciar la indústria audiovisual; promoure la transició a l’economia digital; fomentar una gestió racional dels horaris; la protecció de la infància, l’adolescència i la joventut; garantir la continuïtat en la prestació del servei i la cobertura plena del conjunt del territori; impulsar la cooperació amb els operadors de ràdio i televisió amb llicències atorgades per la Generalitat, i aplicar els principis de responsabilitat social i govern responsable.

El document estableix les aportacions econòmiques de la Generalitat a la Corporació per la prestació del servei: 58.018.600 euros per a l’exercici 2021; 70.018.600 per al 2022, i 70.918.600 per al 2023.

Programació i quotes

El contracte programa indica que À Punt ha d’oferir una programació radiofònica i televisiva de 19 hores diàries i 6.935 anuals en horari de 7 del matí a 2 de la matinada. Entre els indicadors, el document especifica el compromís d’emetre un mínim del 70% de la quota de producció pròpia i pròpia externalitzada, i un màxim del 30% de quota de producció aliena durant els períodes de programació regular.

A més, es marca l’objectiu d’arribar a un mínim del 4% de quota de pantalla el 2023 i situar-se en la mitjana de les televisions autonòmiques amb la ponderació dels respectius pressupostos per habitant i audiència.

El contracte programa també indica que la Corporació ha de destinar un mínim del 24% de les inversions en continguts a producció i coproducció d’obres audiovisuals del País Valencià, i un mínim del 5% al doblatge.

Igualment, el text estableix un mínim del 35% del temps d’emissió anual per a la difusió d’obres audiovisuals i cinematogràfiques de productores valencianes independents i de producció original en valencià.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram