ElNacional.cat ha segellat una aliança estratègica amb Utiq, l’empresa de tecnologia publicitària europea impulsada per Deutsche Telekom, Orange, Telefónica i Vodafone. Així doncs, ambdues parts col·laboraran en la construcció i desplegament eficaç del negoci publicitari responsable. ElNacional.cat és el segon grup de l’Estat que se suma a aquest nou ecosistema després de Vocento.

El projecte d’Utiq va aterrar en el mercat espanyol al juny oferint un servei de “consentiment autèntic” per a l’ecosistema del màrqueting digital, amb un enfocament en la privadesa del consumidor i la sobirania de les dades. Utiq es presenta com una alternativa a les cookies, davant l’imminent canvi normatiu sobre el seu ús a Europa.

“2024 serà l’any de l’evolució real del màrqueting i la publicitat digital”, assenyala Mónica Rodríguez, directora general d’Utiq a Espanya. “Els mitjans pioners com ElNacional.cat són coneixedors de la importància de preparar-se per a aquest canvi de paradigma cap a un món digital responsable i sostenible. Per això, a través d’aquesta aliança, donem un pas més cap a la fiabilitat i responsabilitat dels mitjans de comunicació espanyols”, afegeix.

“El sector necessita nous estàndards que siguin universals i independents que potenciïn el mercat publicitari digital, i aquest és un dels valors principals que vam veure a Utiq, una solució oberta i future-proof. Per a Elnacional.cat, els nostres lectors ho són tot, de manera que treballar amb una solució tecnològica que anteposa la seva privadesa és clau”, apunta el director general del mitjà, Albert Terradas.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram