L’empresa de tecnologia publicitària Utiq ha aterrat al mercat espanyol. Participada a parts iguals per Deutsche Telekom, Orange, Telefónica i Vodafone, la joint venture es va constituir a Brussel·les al març. Amb Marc Bresseel com a conseller delegat, Utiq primer es va llançar a Alemanya i després a França, i els propers mesos arribarà a Itàlia i el Regne Unit. L’objectiu d’expandir-se a l aresta d’Europa a partir de 2024.

A Espanya, l’empresa estarà liderada per Mónica Rodríguez com a directora general, que anteriorment havia estat vicepresidenta regional de Salesforce per al sud d’Europa.

Utiq es va fundar per facilitar el “màrqueting digital responsable” a consumidors, editors i marques. Amb aquesta finalitat, l’empresa opera un servei de consentiment autèntic per a l’ecosistema digital a Europa, amb un enfocament en la privadesa del consumidor i la sobirania de les dades.

Els consumidors per sobre dels interessos comercials

“Una cosa és com es recullen les dades i una altra com es fan servir. Amb Utiq volem tornar a l’origen: les persones, els consumidors per sobre dels interessos comercials”, assenyala Marc Bresseel. “És important que la indústria construeixi i fomenti un món digital responsable on la privadesa sigui un dret i no un afegit. Estem en un moment idoni per redefinir una internet responsable finançada amb publicitat i basada en la confiança de totes les parts”, afegeix al respecte.

El llançament d’Utiq és línici “d’una iniciativa a escala europea per guiar la nostra indústria cap a un món digital més responsable, mitjançant un consentiment voluntari, clar i informat”, rebla el conseller delegat.

“L’actual ecosistema de publicitat digital se centra en els interessos comercials a curt termini i no en permetre a les empreses gestionar les campanyes de manera responsable. Amb Utiq, volem que això canviï”, apunta Mónica Rodríguez.

Aliança amb Adform

Utiq s’ha associat amb Adform com a soci exclusiu del llançament a nivell europeu. Aquesta empresa de tecnologia per a mitjans digitals col·labora des de fa temps amb el sector de les telecomunicacions per trobar una solució a la problemàtica del consentiment en la indústria publicitària.

“A l’utilitzar Utiq a través del nostre producte ID Fusion, els anunciants podran embarcar-se amb total tranquil·litat en una estratègia cookieless amb la certesa de complir les normatives europees més rigoroses en matèria de gestió de coneixement i de tracament de les dades personals”, assenyala Sergio Martín, responsable d’Adform a Espanya.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram