El Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va lliurar dimarts al vespre els Premis Impacte que distingeixen els projectes, campanyes i accions que més han impactat la societat catalana en el darrer any.

En aquesta edició, els remodelats guardons han concedit l’or a campanyes de la candidatura de Joan Laporta al FC Barcelona, Durex, Cinfa i Banc dels Aliments. Durant la vetllada també es va atorgar el Premi Membre d’Honor a Jaume Alemany, i el nou Premi Jove Talent a Alba Abelló.

Palmarès dels Premis Impacte 2021

Diversitat

  • Or: Conversexions / Client: RB Health – Durex / Agència: Arena Media Barcelona
  • Plata: Cambios / Client: Wallapop / Agència: Jesús Revuelta
  • Bronze: Defensem el que és obvi / Generalitat de Catalunya

Sostenibilitat

  • Or: Papel Clave / Agència: Ogilvy Barcelona / Client: Cinfa
  • Plata: Por un futuro con agua / Client: Finish / Agència: Arena Media Barcelona
  • Bronze: Calendario de la España vacía / Client: Grupo Driver / Agència: La Buena

Tecnologia

  • Plata: Feeder
  • Bronze: Art Makes Life Better Chrome Extension / Client: Artgoritmo / Agència: Full Circle Karma
  • Bronze: Tenemos que hablar / Client: Qustodio / Agencia: Full Circle Karma
  • Menció especial: Fibracat TV

Social

  • Or: Aquest any, si pots, ajuda / Client: Banc dels Aliments / Agència: Full Circle Karma
  • Plata: Jo tampoc estic bé / Client: Obertament / Agència: Muntañola
  • Bronze: Bateig del primer nanosatèl·lit de la Generalitat / Client: Generalitat de Catalunya / Agència: Broadcaster + Produccions Planetàries

Comercial

  • Or: Ganas de volver a veros / Candidatura de Joan Laporta a les eleccions presidencials del FC Barcelona
  • Plata: Aquest any, si pots, ajuda / Client: Banc dels Aliments / Agència: Full Circle Karma
  • Plata: Cambios / Client: Wallapop / Agència: Jesús Revuelta
  • Bronze: Xefs / Client: Estrella Damm / Agència: Damm, Oriol Villar & Arena Media

Premi Jove Talent

  • Alba Abelló, content & creative strategist a TikTok

Premi Membre d’Honor del Col·legi

  • Jaume Alemany, director de màrqueting, exportació i comunicació de Damm

Jaume Alemany rep el guardó de mans del conseller d’Economia, Jaume Giró, en presència de la degana del Col·legi, Rosa Romà.

El director dels Premis Impacte 2021 ha estat Miquel Campmany, responsable de comunicació i màrqueting de Nestlé, i ha comptat amb la col·laboració del grup de treball del Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya format per la degana Rosa Romà; la secretària Sílvia Hernández; la tresorera Mabel Mas, i el director general Antonio Traugott.

Conferències i debats

Una de les novetats d’aquesta edició dels Premis Impacte ha estat la programació de conferències i taules de debat abans del lliurament dels guardons. En concret, al matí, el Hub del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya va acollir tres ponències i quatre taules rodones:

  • Revolució audiovisual by Google, a càrrec de luis Marqués (Google media director).
  • Posa el teu dircom a dirigir el negoci de dades, de Genís Roca, especialista en processos de transformació empresarial, desenvolupament del negoci i cultura digital.
  • Podem pensar diferent?, de Núria Serrano, brand and creative strategy consultant.
  • Innovació tecnològica experimental, debat moderat per Jaime de Haro (director general d’IP Mark) amb la participació de Jordi Sáez (CEO de Clear Channel), Pere Pérez (CEO de Visyon), Jorge Luna (CEO de Luckhiar) i Eva Illa (Magic Park Lloret i Drifting Lloret).
  • Els continguts: motor essencial per a l’acceleració del sector, moderat per Pablo de Porcioles (deputy general manager de Godó Strategies), amb Oscar Iniesta (soci director sènior de LLYC), Gabriel Martínez (subdirector general, direcció de comunicació i relacions institucionals de Banc Sabadell) i Begoña Gómez (head of communications & patient relations de Novartis).
  • Agències, react or die, moderat per Sergi Nebot (director de la Revista Ctrl Publicidad), amb Víctor Gutiérrez (president d’APG Spain), Carles Ortet (CEO fundador de Zoopa) i Eva Conesa (partner i ECD de Twoelf)
  • Marques 4.0, moderat per David Centol (editor del Grup Comunicació 21), amb Albert Puig (dircom de RIU Hotels), Xavier Berneda (CEO de Munich) i Marta Gil (directora de màrqueting i digital de Brico Depôt).