En els primers sis mesos de l’any, la inversió publicitària en el conjunt de l’Estat va ser de 2.484,4 milions d’euros, segons InfoAdex, un increment del 18,4% respecte dels 2.099,1 milions registrats en el mateix període de 2020, quan la pandèmia de la Covid-19 ja havia impactat en l’economia. Es tracta d’un percentatge a l’alça en la mateixa línia que el 17,4% de l’estudi i2p de Media Hotline i Arce Media.

El creixement es produeix en gairebé tots els àmbits. Les excepcions són exterior, amb una inversió publicitària de 83,8 milions d’euros (un 8,2% menys respecte del primer semestre de 2020), dominicals amb 3,5 milions (–29,3%) i cinema amb 1,7 milions (–65,7%).

Per la seva part, la inversió publicitària de gener a juny va ser de 873,7 milions d’euros en televisió (+22,9%), de 190,1 en ràdio (+15,2%), de 143,3 en diaris (+10,8%) i de 65,1 milions en revistes (+13,4%).

Finalment, la inversió en digital el primer semestre de 2021 va ser de 1.123,4 milions d’euros (+20,1%), dels quals 381,6 en cercadors (+8,7%), 442,6 milions en webs (+35,8%) i 299,2 en xarxes socials (+15,6%).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram