La Secretaria de Difusió de la Generalitat activa aquest dimecres el lot de publicitat institucional en els mitjans de comunicació, amb un valor estimat de 60 milions d’euros en tres anys, el qual havia quedat paralitzat durant mesos per un recurs. Una represa, per tant, que es notarà en l’economia dels mitjans.

El lot bloquejat i que ara s’activa és el de multimèdia, corresponent als serveis de gestió i inserció de publicitat institucional en televisió, mitjans impresos, ràdio, exterior, mitjans digitals i xarxes socials i internet, noves tecnologies i nous dispositius digitals i/o interactius (a excepció d’aquelles actuacions vehiculades exclusivament a través de mitjans digitals i/o xarxes socials).

L’acord marc es va concedir a Havas Media Group Spain, Carat España, Wavemaker Publicidad España i la UTE Itam Media-Gesmedia Consulting.

El desembre de 2021, el Departament d’Economia i Hisenda, a través de la Secretaria de Difusió, va posar en marxa un concurs per a l’acord marc de dos lots de publicitat institucional. La paralització del lot 1 es va produir pel recurs presentat per Iki Media Communications, que havia estat exclosa de la licitació per incloure en un sobre informació corresponent a un altre.

El passat juliol, el Tribunal Català de Contractes del Sector Públic va desestimar el recurs de la companyia i va aixecar la suspensió automàtica de l’adjudicació.

Per la seva part, el lot 2 es va atorgar a Proximia Havas, Publicis Media Spain, Adsmurai, Medalog Communications, Rebold Marketing i Nothingad Comunicació. Amb un valor estimat de 27 milions (també en tres exercicis), aquest segon lot correspon als serveis de gestió integral i inserció de publicitat institucional en les actuacions de comunicació vehiculades únicament en mitjans digitals i/o xarxes socials.