Una campanya del servei Infància Respon del Departament de Drets Socials és la primera de la Generalitat pensada i dissenyada per difondre a la xarxa social TikTok i a la plataforma d’streaming Twitch. A més, també arribarà als reels d’Instagram; la Generalitat ja s’havia anunciat amb anterioritat en aquesta xarxa, però no en aquest format d’històries breus. És el primer cop que TikTok accepta publicitat en català.

Infància Respon és un servei públic d’atenció telefònica gratuït que té l’objectiu de prevenir i detectar els maltractaments d’infants i adolescents, posant especial atenció en els casos d’assetjament a les escoles, ciberassetjament, violència masclista en adolescents i abusos sexuals.

La campanya, amb l’etiqueta #InfànciaRespon, consisteix en un vídeo de 56 segons de durada, que té versió en català i en castellà, i està adaptat a les característiques formals de TikTok, Instagram, Twitch i YouTube. S’han triat aquest format i aquests canals de difusió com els més adequats per arribar al públic adolescent i jove, en tant que possibles víctimes d’algun tipus de violència, però també en tant que coneixedors de situacions de maltractament en el seu entorn familiar o d’amistats, explica el Departament de Drets Socials.

A més a més, el fet que aquests canals es consumeixin sovint en la intimitat es considera idoni perquè arribi el missatge i perquè l’adolescent o jove es vegi amb cor de trucar el 116 111, per posar-se en contacte amb al servei d’Infància Respon per denunciar o per informar-se de com actuar en cas de violència infantil o adolescent.

La Generalitat ja havia fet difusió del servei Infància Respon, però adreçada al públic adult i als mitjans de comunicació tradicionals o en xarxes socials com Twitter o Facebook.

Sí, la Generalitat és al Tinder