El primer semestre de l’any, la inversió publicitària en ràdio a Catalunya va ser de 23,619 milions d’euros, un increment del 3,1% respecte dels 22,905 milions del mateix període de 2021, segons l’estudi i2p de Media Hotline amb dades d’Arce Media per a l’Associació Catalana de Ràdio.

L’entitat subratlla que es tracta d’un creixement “discret” en comparació amb el del conjunt de la ràdio a l’Estat, que va ser del 9,7% amb una facturació de 195,627 milions.

“Algun dels motius expressats en el primer trimestre segueixen vigents, com és el creixement important del mercat local de l’Estat, especialment en el sector dels serveis públics”, assenyala Enric Yarza, de Media Hotline.

“La Generalitat i les administracions locals de Catalunya estan reduint les inversions en publicitat, mentre que la resta d’administracions locals i autonòmiques d’arreu de l’Estat les estan augmentant”, apunta.

Més concretament, l’estudi indica que la publicitat local a Catalunya ha crescut un 3,5%, mentre que a la resta de l’Estat ho ha fet un 15,6%. Per la seva part, la inversió dels serveis públics a Catalunya s’ha reduït un 3,3%, mentre a Espanya s’ha incrementat un 27,4%.

Ràdio generalista, temàtica, tradicional i digital

Dels 23,619 milions d’inversió publicitària a les ràdios catalanes, 15,581 corresponen a les emissores generalistes, un 2,1% més que el primer semestre de 2021, i 8,038 milions a les temàtiques, una pujada del 5,1%. A l’Estat, els augments són del 8,6% i del 12%, respectivament.

Per altra banda, la ràdio tradicional a Catalunya s’enduu 22,763 milions de la inversió, un increment del 3,1%, i la digital 855.800 euros, un 4,1% més. En canvi, a Espanya els creixements són del 9,6 i el 13,1%, respectivament.