La Cambra de Comerç de Girona acull aquest dimarts, a les 12 h, la presentació del llibre Qui més anuncia més ven. Història de la publicitat a Girona, de Lluís Costa, doctor en Història i professor titular de la Universitat de Girona en els graus de Publicitat i Relacions Públiques i Comunicació Cultural.

En l’acte també participen Joan Manuel Tresserras, doctor en Ciències de la Informació per la UAB i exconseller de Cultura, autor del pròleg del llibre, i el publicista Toni Iglésies, autor de l’epíleg. També intervindran Jaume Fàbrega, president de la Cambra de Comerç de Girona i del Consell de Cambres de Catalunya, i Antoni Bou, president del patronat de la Fundació Atrium Artis.

Qui més anuncia més ven. Història de la publicitat a Girona pretén ser un instrument que ajudi a entendre l’evolució històrica de la publicitat a la ciutat. Al llarg dels diferents capítols s’hi troben molts dels anuncis, marques i establiments que configuren aquesta història, amb una selecció de la infinitat de material publicitari gironí que s’ha generat al llarg del temps, amb l’objectiu de donar sentit al discurs narratiu.

El llibre repassa els orígens de la publicitat a l’època del vuitcentisme, la seva consolidació a principis de segle XX, l’expansió en el període de la República, l’afectació de la Guerra Civil i l’autarquia franquista, el desarrollismo i el nou fenomen del turisme, i finalment l’època democràtica i les noves oportunitats per al sector publicitari, acabant just a finals de l’any 2000.

El títol del llibre respon a una nota publicada al Diari de Girona el 16 de juliol de 1934: “Qui més anuncia, més ven. Comerciants, assageu una campanya de publicitat i veureu els resultats. Els anuncis ben fets tenen gran eficàcia”.