José María Batalla, de La Casa de Carlota, i Silvia Alsina, de Roman.

L’agència de comunicació Roman ha adquirit l’estudi de disseny La Casa de Carlota, que es caracteritza per comptar integrats en el seu equip amb creatius amb autisme i síndrome de Down.

Amb la compra, La Casa de Carlota s’integra dins del departament creatiu de Roman, el qual dona servei a totes les unitats de negoci de l’agència, i que estarà liderat per José María Batalla, fundador de l’estudi, que a més s’incorpora al comitè de direcció de Roman.

“Amb La Casa de Carlota estem generant un doble impacte positiu. En ells, perquè els donem impuls i sinergies per créixer, i a Roman, perquè sumem talent, portafolis de serveis i diversitat, i un avantatge competitiu indiscutible”, assenyala Silvia Alsina, presidenta i CEO de l’agència.

Amb l’adquisició, es formalitza la unió de dues empreses amb el certificat del moviment B Corp (companyies compromeses amb una economia més inclusiva i sostenible per a les persones i el planeta). Roman i La Casa de Carlota són respectivament la primera agència de comunicació i el primer estudi de disseny en obtenir aquesta certificació a Espanya.

“Formar aquesta aliança amb Roman significa unir-se a un equip que comparteix els mateixos valors, i que utilitza la força del seu negoci per impactar en el seu entorn més immediat. Si les empreses volen competir en el mercat estan obligades a qüestionar el seu model de negoci i liderar reptes transformadors en la societat i el medi ambient”, assenyala Batalla, que també assumeix els projectes de Roman vinculats al moviment B Corp.