La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha decidit multar els grups Atresmedia i Mediaset amb 300.000 euros a cadascun per emetre publicitat sense respectar la integritat dels programes on s’insereixen ni les unitats que els conformen. És a dir, per aplicar l’anomenada pauta publicitària única, per la qual les cadenes secundàries tallen les emissions per emetre els mateixos anuncis que una cadena principal sense tenir en compte ni quan ni com es produeix la interrupció. 

És el segon cop que la CNMC multa Atresmedia i Mediaset per aquest tipus d’infracció. Al novembre, l’ens regulador ja va multar cadascun dels dos grups també amb 300.000 euros pels mateixos fets. Era el primer cop que s’imposava una sanció per la pauta publicitària única.

Rebaixa de sanció a Atresmedia

Ara, Competència ha multat Atresmedia per tres infraccions administratives continuades de caràcter greu per interrompre diferents programes dels canals Neox, Nova i Mega, i a Mediaset per dues infraccions també greus als canals Divinity i Energy. En ambdós casos, els fets es van produir entre agost i setembre.

Les sancions a Atresmedia són menors en proporció al nombre de canals perquè l’ens regulador valora els “esforços” realitzats pel grup per “reduir la repercussió” de les interrupcions publicitàries, amb el desenvolupament d’un sistema tecnològic que tracta de minimitzar l’impacte dels talls en la integritat dels programes. Així, la CNMC està fent un seguiment continuat dels resultats del sistema per avaluar en quina mesura es redueixen els efectes negatius de les interrupcions.

Atresmedia i Mediaset poden interposar un recurs contenciós administratiu contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram