La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha imposat sengles sancions de 300.000 euros a Atresmedia i Mediaset per emetre missatges publicitaris sense respectar la integritat dels programes ni les unitats que els conformen. És a dir, per aplicar l’anomenada pauta publicitària única per la qual les cadenes secundàries tallen la programació per emetre els mateixos anuncis que una cadena principal sense tenir en compte ni quan ni com es produeix la interrupció. 

En concret, la CNMC sanciona Atresmedia per dues infraccions administratives continuades de caràcter greu per interrompre diferents programes dels canals Neox i Nova entre el 4 i el 10 d’agost de 2014. En el cas de Mediaset, se la sanciona pels mateixos motius per infraccions comeses a Divinity i Energy durant el mateix període.

El passat abril, Competència ja va sancionar ambdós grups pels mateixos fets, aleshores per una sola infracció continuada de caràcter greu amb una multa de 150.000 euros a cadascun. Al maig, però, va decidir incoar un nou expedient, acordant la caducitat de l’anterior, i establint que les sancions siguin dues i no una per a cada grup, doblant també l’import amb sengles multes de 300.000 euros.

Ara, Atresmedia i Mediaset poden interposar un recurs contenciós administratius contra la resolució de la CNMC davant l’Audiència Nacional en el termini de dos mesos. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram