Els expedients oberts contra les cadenes per incompliments en la Llei general de la Comunicació Audiovisual es continuen transformant en sancions. La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha decidit multar els grups Atresmedia i Mediaset amb 150.000 euros a cadascun per emetre publicitat sense respectar la integritat dels programes.

És a dir, per aplicar l’anomenada pauta publicitària única per la qual les cadenes secundàries tallen les emissions per emetre els mateixos anuncis que una cadena principal sense tenir en compte ni quan ni com es produeix la interrupció. És el primer cop que la CNMC aplica sancions per aquest fet.

Els expedients als dos grups es van obrir el passat octubre després que, al juny, la CNMC els instés a adoptar les “mesures oportunes” perquè els talls publicitaris durant els programes “respectin la seva integritat i les unitats que els conformen” per no perjudicar els telespectadors”.

Ara, Competència ha sancionat els dos grups per una infracció administrativa continuada de caràcter greu, per interrompre la programació sense respectar la integritat dels programes als canals Divinity i Energy (de Mediaset) i Neox i Nova (d’Atresmedia), entre els dies 4 i 10 d’agost. 

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram