El Consell de la Informació de Catalunya i el Col·legi de Periodistes de Catalunya han deplorat “profundament” que la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals “menystingui” el Codi Deontològic de la professió i el “vulgui acotar estrictament” a les persones col·legiades.

Reaccionen així a la intervenció en la darrera sessió de control parlamentari de la vicepresidenta de la CCMA, Núria Llorach. Qüestionada per una possible vulneració de l’article 7 del Codi Deontològic en les campanyes publicitàries protagonitzades per Helena Garcia Melero i Lluís Marquina de TV3, Llorach va remarcar que l’adhesió es basa en la “voluntarietat”, i es va remetre al Llibre d’estil de la CCMA.

“Ens entristeix profundament que, quan tots els esforços de la majoria de mitjans públics de proximitat del país s’adhereixen al Codi Deontològic, quan molts col·legiats i col·legiades el promouen com a document base d’una millor praxi del periodisme, la CCMA en seu parlamentària se’n desdigui per justificar la vulneració d’un dels punts del Codi: la delimitació clara entre publicitat i informació”, assenyalen CPC i CIC en un comunicat conjunt.

En la comissió de control, Llorach va explicar que la Corporació entén que no hi ha incompatibilitat en les campanyes de Garcia Melero i Marquina perquè “cap dels dos professionals treballa en l’àmbit estrictament informatiu”.

El CIC i el CPC no només denuncien el “mensyteniment inadmissible” de Llorach envers el Codi Deontològic, sinó també la “manca de respecte” cap al propi Llibre d’estil de la CCMA. D’aquest remarquen que “coincideix amb el Codi Deontològic quan considera incompatible l’exercici del periodisme i la publicitat, el que suposa un clar conflicte d’interessos”, tal com també defensen el Consell Professional de TV3 i el Sindicat de Periodistes.  

Per al Consell de la Informació i el Col·legi de Periodistes de Catalunya, és “tota una irresponsabilitat que la vicepresidenta de la CCMA ignori els principis bàsics de l’exercici periodístic”.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram