El Consell de Ministres ha aprovat un Reial decret que per primer cop estableix els requisits per regular els influencers, per tal que compleixin amb la Llei general de comunicació audiovisual aprovada el 2022. L’Executiu defensa que, donada la notorietat adquirida i el volum econòmic que generen, era necessari homologar la seva activitat en alguns aspectes amb altres actors de l’àmbit audiovisual.

La normativa defineix els “usuaris d’especial rellevància” a partir de criteris econòmics, d’audiència i d’activitat. Per una banda, cal tenir uns ingressos superiors als 300.000 euros anuals derivats del conjunt de l’activitat audiovisual. A més, s’ha de superar el milió de seguidors en una única plataforma d’intercanvi de vídeos o bé dos milions en el global de les aplicacions. Finalment, han d’haver publicat o compartit 24 o més vídeos a l’any.

Els qui compleixin amb aquests paràmetres, en el termini de dos mesos hauran d’inscriure’s en el Registre estatal de prestadors audiovisuals com a “usuaris d’especial rellevància”.

Un cop registrats, hauran de complir amb la normativa en matèria de protecció de menors i de publicitat en el camp audiovisual, com ja han de fer altres actors. Entre d’altres, hauran d’identificar i etiquetar els continguts publicitaris; no podran fer publicitat de tabac, medicaments o alcohol, ni difondre anuncis que puguin causar danys físics o mentals.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram