comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 18 abril 2017 a les 13:41

L'empresa Teyco, propietat de la família Sumarroca, ha presentat una demanda contra el periodista Marc Font i Crític arran de l'article La Generalitat ha adjudicat més de 30 milions als Sumarroca després de l'escorcoll de Teyco (investigada pel cas 3%), publicat el setembre de 2015. El grup reclama una indemnització de 405.000 euros pels suposats danys a l'honor. El judici se celebrarà el proper 25 d'abril.

Per la seva part, Crític sol·licita la desestimació de la demanda perquè "tota la informació publicada és absolutament veraç". En aquest sentit, el mitjà recorda que tots els contractes adjudicats als quals fa referència l'article són públics i estan disponibles al registre de contractació pública de la Generalitat.

L'advocada de Crític, Carme Herranz, del Col·lectiu Ronda, afirma que la denúncia respon únicament a l'estratègia de Teyco de posar "pals a les rodes" al correcte desenvolupament de la feina periodística. "La informació detallada i veraç que ha publicat Crític en relació amb l'activitat de l'empresa Teyco forma part d'una responsabilitat inherent a tota pràctica periodística per ubicar en l'esfera pública aquells temes d'especial rellevància social i política", afirma.

El reportatge es basa en les dades sobre contractació pública disponibles al portal de Transparència de la Generalitat, i es limita a exposar que, del 26 de juny de 2014 (data de l'escorcoll de la seu de Teyco en el marc del 'cas Torredembarra') a l'1 de setembre de 2015 (quan es va publicar l'article), la Generalitat va adjudicar al grup una quarantena de contractes per un total de gairebé 31 milions d'euros.

Herranz, remarca que el text "no incorpora cap opinió ni valoració per part de l'autor i compleix de forma escrupolosa els conceptes bàsics del codi deontològic periodístic". L'advocada afegeix que "en cap moment l'article estableix cap vincle entre l'adjudicació d'aquests contractes en concret i el pagament de suposades comissions a Convergència".

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La UPF analitza el procés català a la premsa internacional

El Grup de Recerca en Comunicació Política, Mitjans i Democràcia de la Universitat Pompeu [...]

El Consell aprova un pressupost de 36,8 milions per als mitjans de la CVMC

L'Executiu valencià ha donat el vistiplau al pressupost per al 2017 de la Societat de Mitjans [...]

IB3 retira la programació musical nocturna per "prudència"

La direcció d'IB3 ha retirat de la graella la programació musical que emetia de matinada, [...]

Promouen mocions als ajuntaments per reclamar l'espai de comunicació en català

La xarxa d'entitats Enllaçats per la Llengua s'ha fixat com a principal objectiu del segon [...]

Antoni Armengol presenta el llibre 'Mestre de l'entrevista'

El Col·legi de Periodistes de Catalunya acull aquest dilluns a les 19 h, la presentació del [...]

Es presenten 8.889 candidatures per a 62 llocs de treball a la CVMC

Les borses per a la contractació laboral temporal de diferents categories professionals i [...]

El Congrés aprova escollir el president de RTVE per concurs públic

El Congrés dels Diputats ha aprovat la proposició de llei per modificar el sistema d'elecció [...]

VilaWeb llança una edició nocturna imprimible

El proper 29 de juny, VilaWeb estrenarà un nou producte informatiu: VilaWeb Paper. Es tracta [...]

La Federació d'Editors internacionalitza els seus premis

La quarta edició dels premis de la Nit de les Revistes i la Premsa en Català presenten [...]

El Suprem avala que les 'telecos' fiancin RTVE

El Tribunal Suprem ha avalat que les operadores de telecomunicacions que ofereixen serveis [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.