comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

NOTÍCIES

Redacció | Actualitzat el 19 abril 2017 a les 08:38

L'Oficina del Parlament Europeu a Barcelona organitza divendres una jornada de presentació-debat sobre la revisió de la Directiva de Mitjans Audiovisuals amb la participació de l'eurodiputada Petra Kammerevert, presidenta de la comissió de Cultura i Educació i coponenta del text juntament amb Sabine Verheyen.

Kammerevert obrirà presentant les novetats, objectius i estat de la qüestió sobre el nou projecte de Directiva, i a continuació la jornada s'estructurarà en tres parts.

La primera, la taula Corregulació i autorregulació, amb la participació del president del Consell de l'Audiovisual de Catalunya, Roger Loppacher; la directora de telecomunicacions i del sector audiovisual de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència, Alejandra de Iturriaga, i la presidenta del Grup de Reguladors Europeus de Serveis Audiovisuals (ERGA), Madeleine de Cock Buning.

A continuació tindrà lloc la taula Producció europea, comunicacions comercials i consumidors, amb la responsable per a la revisió de la Directiva a la Direcció General de Xarxes de Comunicació, Contingut i Tecnologia de la Comissió Europea (DG CONNECT), Krisztina Stump; la sotsdirectora general de l'Associació per a l'Autoregulació de la Comunicació Comercial (Autocontrol) i vicepresidenta de l'Aliança Europea per l'Ètica en la Publicitat (EASA), Charo Fernando, i el president de l'Associació de Consumidors de Mitjans Audiovisuals (TAC), Josep Maria Guerra Mercadal.

Tot seguit, se celebrarà un diàleg amb els principals actors interessats en la Directiva: mitjans audiovisuals, productores, plataformes VOD, anunciants, associacions, observatoris i grups d'investigació.

Antecedents

El 25 de maig de 2016, la Comissió Europea va presentar una proposta de revisió de la Directiva de serveis de comunicació audiovisual, la qual té per objectiu aconseguir un equilibri entre la competitivitat i la protecció del consumidor. El text pretén introduir flexibilitat en aquells casos en què ja no estan justificades les restriccions aplicables únicament a la televisió, fomentar les pel·lícules europees, protegir els menors i fer front al discurs de l'odi amb més eficàcia. A més, la proposta també reflecteix un nou plantejament respecte a les plataformes en línia.

Amb tot, malgrat que la intensificació de la protecció per als espectadors vulnerables en plataformes de vídeo a la carta ha estat acollida amb satisfacció, les noves normes sobre la promoció de les obres europees i les comunicacions comercials han suscitat opinions oposades entre les parts interessades.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

CAC i CST produiran continguts per detectar conductes de risc dels menors davant les pantalles

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya i el Consorci Sanitari de Terrassa han signat un [...]

Sindicats i direcció d'El Periódico acorden 135 baixes

El comitè d'empresa d'El Periódico i la direcció del Grupo Zeta han tancat un acord per a [...]

À Punt estrena Consell de la Ciutadania

El passat dilluns es va constituir el Consell de la Ciutadania d'À Punt Mèdia, l'òrgan [...]

TV3HD abandona el MUX de Godó i es trasllada al de la CCMA

El canal TV3HD s'ha incorporat al múltiplex de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals [...]

El CAC convoca els premis a la investigació sobre comunicació audiovisual

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha obert la convocatòria de la 30a edició dels [...]

La URV i Repsol renoven la Càtedra d'Excel·lència en Comunicació

La Universitat Rovira i Virgili i Repsol han renovat el conveni de col·laboració que ambdues [...]

OJD llança un servei per auditar les campanyes de publicitat exterior digital

L'empresa auditora Introl ha posat en marxa el servei de certificació de campanyes [...]

infoLibre s'apropa als beneficis

L'editora d'infoLibre va reduint les pèrdues any rere any. El 2017 ha tancat amb un resultat [...]

Los 40 recupera el lideratge de la ràdio musical

Los 40 torna a ser l'emissora musical més escoltada a Catalunya, trencant gairebé tres anys [...]

Rècords de RAC1 i 'El matí de Catalunya Ràdio' a l'EGM

La primera onada de 2018 de l'Estudi General de Mitjans certifica el bon moment de la ràdio [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.