La campanya de microfinançament endegada per publicar la cinquena edició del l’Anuari dels silencis mediàtics i renovar l’observatori crític dels mitjans Mèdia.cat s’ha tancat amb 15.580 euros (l’objectiu eren 15.000). Malgrat es tractava del repte més elevat per al Grup de Periodistes Ramon Barnils (fins ara la xifra més alta recaptada eren els els 10.470 euros de l’any passat), aquest s’ha assolit satisfactòriament gràcies a l’aportació de 594 mecenes.

“Hem tingut més suport que mai, cosa que ens fa pensar que el periodisme crític continua interessant, i molt”, assenyala en un comunicat Joan Canela, coordinador de Mèdia.cat. “La gent ha confiat en els canvis que preparem i això ens anima a seguir treballant per rellançar els dos projectes”, apunta per la seva part Elisenda Rovira, coordinadora de l’Anuari.

Els dos projectes, que ja es troben en fase de producció, es presentaran públicament a mitjans de maig en un acte al Col·legi de Periodistes.

Novetats a l’Anuari i Mèdia.cat

Enguany, l’Anuari dels silencis mediàtics presentarà diverses novetats. D’entrada, suposa l’estrena com a responsable d’Elisenda Rovira, que compta amb el suport de Crític (el mitjà cofundat per Roger Palà i Sergi Picazo, els anteriors coordinadors). A més, el projecte incorporarà un almanac amb el repàs mensual dels silencis mediàtics de 2014; l’edició –per primera vegada– de l’Anuari en dues tintes, i la renovació del web perquè sigui més visual, intuïtiu i accessible a l’hora de consultar els silencis mediàtics de totes les edicions.

Pel que fa a Mèdia.cat, el portal es renovarà completament perquè inclogui més continguts i participació, a banda d’actualitzar-ne el disseny. Així, a més de les anàlisis d’actualitat diàries i els estudis periòdics en profunditat, s’incorporaran informes participatius, estadístiques i nous col·laboradors, i s’obrirà a la participació dels usuaris perquè puguin aportar temes a tractar i plasmar la seva opinió al web.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram