La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals, la Secretaria d’Universitats i Recerca de la Generalitat i les dotze universitats catalanes impulsen els ajuts comUNIca per al foment del talent jove en continguts audiovisuals. El projecte té per objectiu promoure la creació i la innovació per potenciar el talent dels estudiants que s’estan formant en estudis de grau vinculats al món audiovisual.

Els impulsors recalquen que la iniciativa ha de permetre millorar la base per a la formació dels futurs professionals del món de la indústria audiovisual, tot contribuint al desenvolupament i la innovació del sector a Catalunya. També es destaca que comUNIca suposa una nova via per a la transferència de talent creatiu a les empreses i institucions del sector, la qual n’hauria d’afavorir la competitivitat i la internacionalització.

Se seleccionaran tres projectes

El termini per presentar propostes en la primera convocatòria finalitza el 22 de febrer. Una comissió seleccionarà els tres projectes més creatius, innovadors i de major qualitat tècnica, que permetin als responsables de continguts de la CCMA la realització i emissió a través dels seus mitjans televisius, radiofònic o digitals.

Els projectes de programes o continguts audiovisuals han de ser originals i inèdits, poden estar en qualsevol format, i ser propostes de qualsevol gènere i temàtica.

Poden participar els actuals estudiants de graus vinculats a la comunicació audiovisual oferts per les universitats del Sistema Universitari Català, a més de les persones que obtinguessin el títol durant el curs 2014-2015. Els projectes es poden presentar individualment o en grup, i han de comptar amb la supervisió i vistiplau d’un professor del grau que cursi o hagin cursat els sol·licitants.

Una comissió formada per cinc membres s’encarregarà de valorar els projectes i seleccionar-ne tres. Es tindrà en compte principalment el grau d’innovació; l’oportunitat que genera en el format i gènere seleccionats; la qualitat tècnica i la viabilitat per a la seva realització i emissió, i el grau de captació de nous públics.

Els centres participants, són: Universitat de Barcelona (UB), Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), Universitat Politècnica de Catalunya (UPC), Universitat Pompeu Fabra (UPF), Universitat de Lleida (UdL), Universitat de Girona (UdG), Universitat Rovira i Virgili (URV), Universitat Ramon Llull (URL), Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Universitat de Vic (UVic), Universitat Internacional de Catalunya (UIC), i Universitat Abat Oliba (UAO).

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram