La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha instat Mediaset i Atresmedia a adoptar les “mesures oportunes” perquè les interrupcions publicitàries durant els programes “respectin la seva integritat i les unitats que els conformen”.

La CNMC fa referència al model publicitari de pauta única que utilitzen els dos grups, pel qual, quan una de les cadenes principals se’n va a publicitat, les secundàries també ho fan simultàniament sense tenir en compte ni quan ni com es produeix el tall. En una anàlisi realitzada entre abril i maig, la Comissió constata aquest tipus d’interrupcions a Divinity i Energy de Mediaset, i Neox i Nova d’Atresmedia, majoritàriament en sèries.

“El prestador del servei ha de ser curós i buscar un equilibri entre els seus interessos econòmics i la preservació del valor i la qualitat dels programes que emet, de tal manera que no es produeixi un perjudici en els interessos dels telespectadors”, assenyala la CNMC.

L’AUC critica el model de pauta única

L’Associació d’Usuaris de la Comunicació considera que el model de pauta única aplicat per Mediaset i Atresmedia és una “pràctica lesiva” per als interessos dels espectadors, i “en bona mesura” també per als anunciants i les pròpies cadenes.

Així, demana a les televisions “un esforç” per diferenciar la publicitat de les seves diferents cadenes, tant adequant els talls a les seves graelles com buscant la major afinitat entre els productes anunciats i el perfil dels espectadors. Segons l’AUC, això “permetrà consolidar veritablement la televisió temàtica i millorarà l’eficàcia publicitària de cara als anunciants”.

13tv realitza més interrupcions de les previstes

A banda, la CNMC també ha instat 13tv a adoptar les “mesures oportunes” perquè el nombre d’interrupcions publicitàries en els seus espais informatius no sigui superior al màxim permès en funció de la durada prevista (un tall cada 30 minuts).

En concret, la CNMC es refereix al programa informatiu Al día, que s’emet de dilluns a divendres de 14.30 a 16 h i en segona edició de 20.30 a 22 h. Després d’haver-lo analitzant en diferents dies de març i abril, va constatar que feia més talls publicitaris dels permesos.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram