comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 18 abril 2017 a les 09:15

El món de la comunicació audiovisual, tant el de les seves empreses públiques o privades com dels seus òrgans reguladors, viuen en un estat permanent de canvis i adaptacions a un escenari de contínua evolució tecnològica. Una revolució dins el sector que impacta de ple en els hàbits de consum, i per tant en les fonts d'ingressos d'aquest multimilionari negoci mundial. Fonts d'ingressos que van des de la publicitat a tota la tipologia de sistemes de pagament o subscripció de continguts existents i que depenen de si et veuen poc o molt. Pocs van pensar, quan es va començar a generalitzar l'ús dels mòbils per poder fer trucades sense les limitacions de les línies fixes, que aparells similars acabarien en pocs anys sent les pantalles de "televisió" de la gent més jove.

Això fa que qui té responsabilitats al capdavant del sector hagi de prendre decisions de gran transcendència i molts cops ràpides, abans no sigui massa tard. Fer només les coses raonablement bé ja no serveix per mantenir una bona posició dins el sector. Ni als EUA, ni a la Gran Bretanya... ni a Catalunya.

Enmig de la polèmica sobre el nomenament del nou director de TV3, m'ha semblat oportú assenyalar un parell de decisions seves tan raonables com estranyes en aquella casa: retirar de la graella programes que no funcionen per molt que tinguessis la temporada acordada.

Ni Bogeria a la pastisseria ni Tot o res han resultat programes adequats per a un primer canal de TVC que ha de lluitar dia a dia per l'audiència. De retruc, canviar l'horari, amb els retocs que calgui, de Divendres per transformar-lo en el programa d'accés als TN vespre podria complicar les darreres setmanes d'un 8 al dia que deixarà de ser aviat un dels escassos programes que diferencien 8TV d'un simple canal "fons d'armari" de Mediaset España.

Certament, aquestes decisions no són gens fàcils quan tens un pressupost sota mínims i no pots fer segons quins contractes amb les productores, però per això tenen un especial mèrit. Com també ho té que Catalunya Ràdio hagi decidit el retorn a l'FM de l'emissora iCat.cat. Una bona i gran notícia.

I posats a prendre decisions estratègiques, un dia d'aquests –proper si pot ser– seria bo decidir invertir els recursos necessaris, i la reordenació de canals oportuna, per fer del Super3 l'opció líder per als nostres nenes i nens, en qualsevol de les pantalles que utilitzin. Així, potser, els personatges de les seves sèries deixarien de ser quasi invisibles als aparadors de les pastisseries quan s'apropa Pasqua.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Tornem el 31 d'agost

Amb motiu de les vacances d'estiu, el servei de notícies de Comunicació 21 romandrà inactiu [...]

La ràdio: un model d'èxit dels mitjans en català que va a més

En les dinàmiques de les audiències dels mitjans sempre destaca el fet que qui va primer [...]

Fake news, algoritmes i bombolles informatives centren el nou Quaderns del CAC

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha publicat el número 44 de Quaderns del CAC [...]

La CNMC adverteix els magazins d'Atresmedia i Mediaset pel tractament del 'cas Gabriel'

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha requerit a Atresmedia i Mediaset perquè [...]

Convocat el 12è premi Paco Rabal de periodisme cultural

La Fundació AISGE (Artistes Intèrprets, Societat de Gestió) ha posat en marxa la 12a edició [...]

Rosa Mª Mateo recupera Fran Llorente com a director de projectes i estratègia de RTVE

L'administradora única provisional de RTVE, Rosa María Mateo, ha incorporat a la cúpula [...]

L'ICEC convoca cinc línies de subvencions per al foment de l'audiovisual

L'Institut Català de les Empreses Culturals ha obert la convocatòria de cinc línies de [...]

El CAC denega la modificació accionarial d'Olot TV

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha denegat l'autorització per a la modificació de [...]

De la ràdio per a tothom a la ràdio personal: el podcast

Si el vídeo viu profunds canvis pel que fa als hàbits de consum, que de mica en mica va [...]

La CCMA licita la creació de produccions audiovisuals de màrqueting

La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha obert el procés de licitació del servei de [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.