comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 18 abril 2017 a les 09:15

El món de la comunicació audiovisual, tant el de les seves empreses públiques o privades com dels seus òrgans reguladors, viuen en un estat permanent de canvis i adaptacions a un escenari de contínua evolució tecnològica. Una revolució dins el sector que impacta de ple en els hàbits de consum, i per tant en les fonts d'ingressos d'aquest multimilionari negoci mundial. Fonts d'ingressos que van des de la publicitat a tota la tipologia de sistemes de pagament o subscripció de continguts existents i que depenen de si et veuen poc o molt. Pocs van pensar, quan es va començar a generalitzar l'ús dels mòbils per poder fer trucades sense les limitacions de les línies fixes, que aparells similars acabarien en pocs anys sent les pantalles de "televisió" de la gent més jove.

Això fa que qui té responsabilitats al capdavant del sector hagi de prendre decisions de gran transcendència i molts cops ràpides, abans no sigui massa tard. Fer només les coses raonablement bé ja no serveix per mantenir una bona posició dins el sector. Ni als EUA, ni a la Gran Bretanya... ni a Catalunya.

Enmig de la polèmica sobre el nomenament del nou director de TV3, m'ha semblat oportú assenyalar un parell de decisions seves tan raonables com estranyes en aquella casa: retirar de la graella programes que no funcionen per molt que tinguessis la temporada acordada.

Ni Bogeria a la pastisseria ni Tot o res han resultat programes adequats per a un primer canal de TVC que ha de lluitar dia a dia per l'audiència. De retruc, canviar l'horari, amb els retocs que calgui, de Divendres per transformar-lo en el programa d'accés als TN vespre podria complicar les darreres setmanes d'un 8 al dia que deixarà de ser aviat un dels escassos programes que diferencien 8TV d'un simple canal "fons d'armari" de Mediaset España.

Certament, aquestes decisions no són gens fàcils quan tens un pressupost sota mínims i no pots fer segons quins contractes amb les productores, però per això tenen un especial mèrit. Com també ho té que Catalunya Ràdio hagi decidit el retorn a l'FM de l'emissora iCat.cat. Una bona i gran notícia.

I posats a prendre decisions estratègiques, un dia d'aquests –proper si pot ser– seria bo decidir invertir els recursos necessaris, i la reordenació de canals oportuna, per fer del Super3 l'opció líder per als nostres nenes i nens, en qualsevol de les pantalles que utilitzin. Així, potser, els personatges de les seves sèries deixarien de ser quasi invisibles als aparadors de les pastisseries quan s'apropa Pasqua.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

Mor el cantautor i comunicador Pere Tapias

La matinada d'aquest dissabte ha mort als 70 anys el cantautor, gastrònom i locutor de ràdio [...]

APPEC i ACPC mantenen la Federació d'Associacions d'Editors

La sortida de l'AMIC planteja un nou escenari per a la Federació d'Associacions d'Editors de [...]

Amazon Prime Now distribuirà els diaris de Prisa

El País, Cinco Días i As comptaran amb una nova forma de distribució gràcies al servei de [...]

El CAC ordena a 8tv que cessi l'emissió d'un anunci d'ulleres autograduables

El Consell de l'Audiovisual de Catalunya ha ordenat a 8tv el cessament de l'emissió d'un [...]

Primavera Sound premia el periodisme musical de Pitchfork

El portal d'informació musical Pitchfork ha estat distingit amb la quarta edició del [...]

Esplugues licita l'elaboració de la publicació 'L'agenda cultural'

L'Ajuntament d'Esplugues ha obert un procés de licitació per contractar el servei de [...]

'Nit i dia' arriba als EUA i el Regne Unit

La sèrie Nit i dia, emesa per TV3 i produïda per Mediapro, es podrà veure als Estats Units i [...]

Marhuenda nega haver coaccionat Cifuenes

El director de La Razón, Francisco Marhuenda, ha defensat que "mai" va pressionar la [...]

ElNacional.cat llança EnBlau, un web de notícies del cor i virals

13 mesos després de néixer, ElNacional.cat ha posat en marxa EnBlau, un espai web amb [...]

Obren expedient a Atresmedia per possible 'extralimitació' d'emplaçament publicitari

La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència ha obert un expedient sancionador contra [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.