comunicació21, el portal català del sector de la comunicació

el portal català del sector de la comunicació

icono twittericono facebookicono rss
linia 20 edicions de proximitat

OPINIÓ

Daniel Condeminas i Tejel | Actualitzat el 18 abril 2017 a les 09:15

El món de la comunicació audiovisual, tant el de les seves empreses públiques o privades com dels seus òrgans reguladors, viuen en un estat permanent de canvis i adaptacions a un escenari de contínua evolució tecnològica. Una revolució dins el sector que impacta de ple en els hàbits de consum, i per tant en les fonts d'ingressos d'aquest multimilionari negoci mundial. Fonts d'ingressos que van des de la publicitat a tota la tipologia de sistemes de pagament o subscripció de continguts existents i que depenen de si et veuen poc o molt. Pocs van pensar, quan es va començar a generalitzar l'ús dels mòbils per poder fer trucades sense les limitacions de les línies fixes, que aparells similars acabarien en pocs anys sent les pantalles de "televisió" de la gent més jove.

Això fa que qui té responsabilitats al capdavant del sector hagi de prendre decisions de gran transcendència i molts cops ràpides, abans no sigui massa tard. Fer només les coses raonablement bé ja no serveix per mantenir una bona posició dins el sector. Ni als EUA, ni a la Gran Bretanya... ni a Catalunya.

Enmig de la polèmica sobre el nomenament del nou director de TV3, m'ha semblat oportú assenyalar un parell de decisions seves tan raonables com estranyes en aquella casa: retirar de la graella programes que no funcionen per molt que tinguessis la temporada acordada.

Ni Bogeria a la pastisseria ni Tot o res han resultat programes adequats per a un primer canal de TVC que ha de lluitar dia a dia per l'audiència. De retruc, canviar l'horari, amb els retocs que calgui, de Divendres per transformar-lo en el programa d'accés als TN vespre podria complicar les darreres setmanes d'un 8 al dia que deixarà de ser aviat un dels escassos programes que diferencien 8TV d'un simple canal "fons d'armari" de Mediaset España.

Certament, aquestes decisions no són gens fàcils quan tens un pressupost sota mínims i no pots fer segons quins contractes amb les productores, però per això tenen un especial mèrit. Com també ho té que Catalunya Ràdio hagi decidit el retorn a l'FM de l'emissora iCat.cat. Una bona i gran notícia.

I posats a prendre decisions estratègiques, un dia d'aquests –proper si pot ser– seria bo decidir invertir els recursos necessaris, i la reordenació de canals oportuna, per fer del Super3 l'opció líder per als nostres nenes i nens, en qualsevol de les pantalles que utilitzin. Així, potser, els personatges de les seves sèries deixarien de ser quasi invisibles als aparadors de les pastisseries quan s'apropa Pasqua.

Daniel Condeminas i Tejel. Consultor en comunicació.

Submit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to TwitterImprimirShere with friends

Escriure un comentari

Códi de seguretat
Actualitzar

+ NOTÍCIES

 

La patronal de les ràdios privades commemora els 25 anys de la seva creació

L'Associació Catalana de Ràdio (ACR) ha commemorat el seu 25è aniversari al Món Sant Benet, a [...]

eldiario.es encadena quatre anys amb beneficis

L'editora d'eldiario.es ha tancat el 2016 amb un benefici net de 340.030 euros, un increment [...]

APG i SPC donen suport als treballadors de Diari de Vilanova

L'Associació de Periodistes del Garraf i el Sindicat de Periodistes de Catalunya han mostrat [...]

El Grup Barnils renova la seva imatge

El Grup de Periodistes Ramon Barnils ha estrenat un nou logotip que substitueix el dissenyat [...]

Miquel Calçada conduirà 'La ràdio del sí'

El PDeCAT iniciarà l'1 de juny la campanya pel sí a la independència per convèncer el [...]

Convocats els ajuts per a la internacionalització d'empreses audiovisuals

L'Institut Català de les Indústries Culturals ha obert la convocatòria de 2017 per a la [...]

El nou diari Jornada inicia una campanya de captació de socis

Els impulsors del nou diari Jornada han posat en marxa una campanya de captació de persones i [...]

La CCMA crea una Direcció d'Esports per a tots els mitjans

El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat la creació [...]

Neix el digital de proximitat Gavarres 365

Dimarts es va posar en marxa Gavarres 365, una plataforma informativa multimèdia guanyadora [...]

La investigació d'El Periódico sobre el 'cas Maristes' guanya el 5è Premi Josep Maria Planes

La sèrie de reportatges que va destapar els casos de pederàstia a diferents escoles [...]

EL + LLEGIT

 

EL + COMENTAT

 

Tota la informació de la ciutat de Barcelona i l'àrea metropolitana a un click.