La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals monitoritzarà la reputació de marques, productes, serveis i professionals relacionats amb l’ens. Per dur-ho a terme, ha tret a licitació el servei d’escolta activa de xarxes socials i mitjans online.

L’objecte del contracte és identificar i analitzar el posicionament de marques, productes, serveis i persones rellevants de la CCMA (directius i professionals amb exposició pública) i la seva activitat a la xarxa de forma sistemàtica i constant, avaluar-ne la percepció amb indicadors solvents i mesurables al llarg del temps, així com ampliar la investigació i coneixement sobre els territoris digitals d’interès per a la Corporació.

El servei inclourà un sistema d’alertes automàtiques en temps real que ha de permetre detectar de forma anticipada tendències rellevants quantitatives i qualitatives en la conversa social i digital, així com possibles focus de crisi de reputació entorn a la CCMA i les seves marques, productes i professionals. En aquest sentit, la no detecció d’un focus de crisi reputacional greu comportarà una penalització per a l’adjudicatària del servei, segons consta en el plec de prescripcions tècniques.

Argumentació

La CCMA recorda que el nou Pla Estratègic té com a objectiu principal connectar amb tota la ciutadania de Catalunya i donar millor resposta als nous hàbits de consum. Així doncs, per fer-ho possible, vol ampliar les fonts de coneixement sobre les necessitats, motivacions, conductes i valoracions de la ciutadania, especialment en entorns oberts on aquesta s’expressa lliurement i espontània.

Alhora, també considera necessari mesurar de forma continuada l’evolució de la percepció entre la ciutadania de les marques, productes, serveis i professionals de la CCMA, tant per establir barems que permetin identificar l’assoliment dels objectius com per detectar possibles focus de crisi reputacionals i facilitar la capacitat de resposta.

Licitació en marxa

La CCMA ha obert el procés de licitació per adjudicar el servei d’escolta activa de xarxes socials i mitjans online. El pressupost base és de 233.740 euros (sense IVA) per un contracte de dos anys (prorrogable dues anualitats). El termini per presentar ofertes finalitza el 16 de maig.

La monitorització es realitzarà en xarxes socials, blogs, pàgines de reviews, webs, fòrums, plataformes de vídeo, espais de comentaris, mitjans digitals i altres comunitats i plataformes en línia que tinguin o puguin adquirir rellevància en el consum digital actual i futur. També s’inclourà tota la conversa social i mencions entorn els perfils propis en xarxes socials i comunitats de la CCMA.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram