Foto: Gallina Blanca

Mariela Andreotti Rais és la presidenta del jurat dels Premis Impacte, que promou el Col·legi del Màrqueting i la Comunicació de Catalunya. Apassionada al màrqueting, actualment és la responsable de mitjans, digital i comunicació de Gallina Blanca. Llicenciada en Màrqueting i MBA per ESADE i Digital Business Executive Program a ISDI Barcelona, acumula més de 20 anys d’experiència en el sector de la publicitat i la comunicació. Així, va treballar en grans marques com Danone, Nutrexpa i Deutsche Bank, També va ser sòcia, fundadora i directora de Pasta Lucca. A Comunicació 21, Andreotti aborda com serà la gala dels Premis Impacte i la Nit del Màrqueting i la Comunicació el pròxim 9 de maig.

Què suposa ser la presidenta del jurat dels Premis Impacte?
Suposa dir ‘sí’ a contribuir a la nostra professió d’una manera que no havia fet fins ara, sentir-se partícip d’una comunitat de professionals, una gran responsabilitat, i suposa també l’oportunitat de connectar un ampli ventall de professionals en un projecte comú. I, sobretot, la possibilitat de poder abordar un projecte de tant prestigi amb tot el rigor i la llibertat que mereix és un privilegi.

En la seva onzena edició, els Premis Impacte han rebut 202 inscripcions, que suposa un rècord històric. Quina valoració en fa com a presidenta del jurat?
Uns premis són tan importants com l’interès que desperten i la credibilitat de què gaudeixin. Centenars de candidatures representen el treball de milers de professionals, tant d’anunciants com d’agències de tota mena i productores… Un creixement tan important i sostingut significa que el sector valida i premia la proposta. Són uns premis dels professionals cap als professionals, la nostra força és que el Col·legi representa a tothom, no crec que hi hagi cap proposta més plural i representativa a Catalunya.

Enguany els guardons mantenen la renovació de categories de l’anterior edició. Per què?
D’una banda, la consistència és fonamental, i per l’altra, en l’anterior edició es van plantejar les categories per assegurar que totes i cadascuna de les especialitats del sector estaven ben representades. Aquest propòsit de ser uns premis inclusius era part de la visió del director dels premis, Carlos Ortet, i vaig coincidir totalment amb aquest plantejament des del primer moment.

“La gala està dedicada als joves talents”

La gala dels Premis Impacte i la Nit del Màrqueting i la Comunicació tindran lloc el 9 de maig al Teatre Prado de Sitges. Ens pot avançar què passarà?
Tot és molt secret, però et puc avançar que serà retransmesa per televisió. De fet, crec que som l’única gal·la del nostre sector amb una finestra de mitjans tan important. Tenint en compte que som inconformistes, no ens val simplement lliurar uns premis, volem oferir una experiència memorable, un veritable espectacle, i consolidar aquesta fita com el gran punt de trobada de la professió. Els Premis Impacte volen incidir sobre la contribució positiva del nostre sector, per això és tan important ser rellevants i notoris. La creativitat, la capacitat de sorprendre i connectar és part de la nostra estratègia per assolir aquests objectius.

Qui presentarà la gala?
La gala està dedicada als joves talents, per això tenim dos presentadors molt populars entre els joves, que han estat molt i molt actius en grans formats televisius i molt presents en xarxes com TikTok o Instagram. Només et diré que són una noia i un noi que tothom coneix i que és un privilegi comptar amb ells. Si recordes la gala de l’any passat, amb la broma, Arturo Valls va desaparèixer al cap de cinc minuts. Segur que els presentadors d’enguany pujaran el llistó [riu].

Mariela Andreotti, presidenta del jurat; Miquel Campmany, degà del Col·legi, i Carlos Ortet, director dels Premis Impacte [foto: Col·legi del Màrqueting i la Comunicació].

El Col·legi va recuperar, l’any passat, la Nit del Màrqueting i la Comunicació. Quina valoració se’n va fer?
Totalment positiva. No va faltar ningú i el reconeixement als 25 grans professionals va ser un moment històric i molt emocionant. Tot va estar molt ben lligat amb el 25è aniversari del Col·legi. Però per sobre de tot va ser una nit màgica als jardins de Sitges compartint un sopar fantàstic amb amics i companys de professió. Ens mereixem moments com els que ens ofereix la Nit!

Repeteixen el mateix format: la gala de lliurament dels Premis Impacte; el sopar amb format còctel per als assistents, amb actes de reconeixements, actuacions musicals i d’entreteniment; i la festa final al xiringuito La Iguana de la platja. Per què?
Per què amb el que ens costa regalar-nos moments de trobada i de reconeixement no volem renunciar a res!

Per segon any, se celebraran aliança amb el festival d’innovació en comunicació Sitges Next. Què suposa aquesta aliança?
Poder assistir a la Nit, els premis i el festival Next en la mateixa data, al mateix lloc, és una oferta extraordinària. Encara més amb tot el que suposa Sitges, una vila que ens inspira i ens fa gaudir sent tan i tan a prop de Barcelona.

Quina és la tasca que està fent el director de l’esdeveniment i vicedegà d’innovació i producció del Col·legi, Carlos Ortet?
Amb Ortet treballem plegats en tots els aspectes dels Premis i la Nit. No havíem tingut l’ocasió de treballar junts fins ara (tot i que havíem coincidit des de les nostres respectives agències en algun client). Els dos ens prenem aquest projecte molt seriosament i ens hi hem dedicat en cos i ànima. Quan hi ha compromís i talent, tot flueix. Poder col·laborar amb professionals com els membres de la junta o el nostre degà, Miquel Campmany, és un dels grans atractius de participar en els Premis. M’ha sorprès com d’obert i actiu és el Col·legi. Quan diuen que és el de tots els professionals, ho diuen de debò.

“Hem de reflexionar del gran valor de negoci que té el nostre sector per a totes les àrees econòmiques i com podem atraure el nou talent”

El Col·legi va celebrar, l’any passat, el seu 25è aniversari. Ha estat un punt d’inflexió?
Els aniversaris són tan importants com tu vulguis que siguin. En aquest cas, vam fer tangible la decisió de reforçar la representació dels professionals del màrqueting, donar-li més estratègia i continuïtat. Va ser clau establir un equilibri del jurat entre marques anunciants i agències. Entenent la professió com un col·lectiu de professionals i no com una indústria binària agència-client. En definitiva, el Col·legi va aconseguir que fos l’aniversari de tots, va ser molt encertat recuperar la Nit i fer un reconeixement als 25 grans professionals històrics. El 25è aniversari va ser un accelerador pel futur del Col·legi i de la professió.

Actualment, es comparen els números d’abans i després de la pandèmia. Com està el sector?
El sector s’està tecnificant i estem treballant molt el rendiment, ens cal no oblidar el valor a llarg termini. Crec que el sector ha gaudit d’un ritme d’innovació extraordinari i hem de recuperar la visió global i calibrar els esforços. Crec que hem de reflexionar del gran valor de negoci que té el nostre sector per a totes les àrees econòmiques i com podem atraure el nou talent i cultivar el que tenim.

WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram