L’Autoritat de la Competència de França ha sancionat Google amb 500 milions d’euros per no haver negociat “de bona fe” una compensació per als mitjans de comunicació per l’ús dels seus continguts noticiosos, tal com estableix la llei aprovada 2019.

A més, l’ens regulador ha ordenat la multinacional tecnològica a presentar una oferta de remuneració a les editores excloses de les converses i les agències de premsa per l’ús de continguts protegits en un termini de dos mesos, sota amenaça de pagar 900.000 euros per cada dia de retard.

La llei francesa obliga les plataformes d’internet a negociar amb els mitjans la remuneració dels anomenats drets connexos, però la presidenta de l’Autoritat de la Competència, Isabelle de Silva, remarca que Google “no ha respectat” diversos requeriments legals.

Segons ha explicat, la negociació amb editors i agències de premsa “no es pot considerar que hagi estat realitzada de bona fe”, ja que Google “ha imposat” que les converses se situessin en el marc d’una nova cooperació, el programa Publisher Curated News, que inclou el nou servei Showcase.

L’Autoritat de la Competència també acusa la multinacional de “refusar” negociar amb els editors de premsa que no tenen la certificació d’Informació Política i General (IPG) ni les agències de premsa.

“La sanció de 500 milions d’euros té en compte l’excepcional gravetat dels incompliments constatats, i que el comportament de Google ha implicat retardar la bona aplicació de la llei sobre els drets connexos”, afirma Isabelle de Silva.

Aquesta és la segona sanció que l’Autoritat de la Competència de França imposa a Google. El mes passat va multar la multinacional amb 220 milions per abús de posició dominant en el mercat de la publicitat en línia. En aquest cas, la multa va ser fruit de la negociació amb Google, que va acceptar els càrrecs i va assumir una sèrie de compromisos en la seva política publicitària.