El consell d’administració d’Ábside Media ha acordat el nomenament de José Luis Restán com a nou president no executiu i de Javier Visiers com a conseller delegat.

Així doncs, Fernando Giménez Barriocanal deixa la presidència executiva del grup després de 12 anys, però continuarà com a vicesecretari econòmic de la Conferència Episcopal Espanyola.

José Luis Restán assumeix una presidència que perd les funcions executives, tot mantenint la direcció editorial del grup.

Per la seva part, Visiers, actual director general de COPE, substitueix Ignacio Armenteros, a qui se li havia acabat el mandat, segons explica Ábside en un comunicat.

Finalment, el consell d’administració ha decidit crear una vicepresidència no executiva que assumeix José María Albalad, fins ara director del secretariat per al sosteniment de l’Església i conseller del grup el darrer any.

Giménez Barriocanal no perd el vincle amb Ábside, ja que com a vicesecretari econòmic vetllarà pels interessos de la Conferència mitjançant el seguiment de les activitats de la companyia juntament amb Visiers en la part econòmica i de gestió.

Transformar-se per créixer

Els canvis es produeixen dos anys després que la Conferència Episcopal creés Ábside Media per integrar-hi tots els seus mitjans, amb Cope i Trece al capdavant.

“Ábside Media assisteix a un procés de transformació interna per continuar creixent en un entorn i en un context cada cop més competitius, i ho fem sense renunciar al nostre ideari”, va dir el nou president no executiu, José Luis Restán, després de la junta d’accionistes celebrada dijous.

“Necessitem anticipar-nos als canvis que s’estan produint i que es continuaran produint en la manera de consumir continguts en un futur”, va apuntar el nou CEO, Javier Visiers. “Ja no només parlem de ràdio ni de televisió sinó més aviat de continguts i necessitem estar preparats per continuar sent rellevants per a l’usuari i per competir amb la resta de players. Per fer d’Ábside Media un referent en la societat amb el seu portfoli de marques, continguts, anunciants i comunicadors. En aquest sentit, necessitem tenir una cultura més convergent i que la investigació i les dades la facin més eficaç”, afegia.