Foto: Víctor Salgado / FC Barcelona

El FC Barcelona ha posat en marxa la nova plataforma d’streaming gratuïta d’àmbit global amb continguts del club blaugrana. Amb Barça One, reformula la seva oferta audiovisual. L’objectiu és que la nova OTT esdevingui el mitjà de referència de l’afició culer, a més de generar noves vies d’ingressos.

La nova OTT és accessible per a tot Europa, els Estats Units, l’Uruguai, l’Argentina, el Brasil i Mèxic, i properament es desplegarà en altres països. Està disponible en Smart TV i dispositius intel·ligents i en versió web.

Barça One es va presentar aquest dijous en un acte al Mirador Torre Glòries de Barcelona. “Avui el barcelonisme està d’enhorabona amb l’estrena de Barça One. És la millor plataforma audiovisual d’un club esportiu, una finestra oberta al món amb la selecció dels millors continguts de temàtica barcelonista. El Barça és Més que un club i Barça One serà també més que una plataforma audiovisual”, va assenyalar el president del FC Barcelona, Joan Laporta.

“Hem estat treballant durant un any en Barca One, que és un producte que està a l’avantguarda en el món de l’streaming. Un canvi com aquest no es fa sol; ha estat una feina d’equip”, va explicar Toni Cruz, director de Barça Studios. “En els continguts de Barça One explicarem qui són i d’on venen els nostres jugadors i jugadores. Donarem presència a col·lectius com els Barça Legends, com el Fundació Barça Genuine, perquè tot el món conegui quines persones formen el Barça. I ho farem en català, castellà i anglès”, va afegir.

Canvi de model

La nova OTT es presenta com una “evolució natural i necessària” de Barça TV+, plataforma creada el 2020, i arriba mesos després del tancament de la televisió del club després de 24 anys en antena.

Barça One disposa de tres nivells d’usuari. Un de gratuït amb publicitat, l’opció més accessible. Un altre de gratuït amb registre previ, que permet personalitzar el canal, confeccionar llistes de reproducció pròpies, rebre recomanacions, visualitzar continguts exclusius i rebre informació de la programació, entre altres funcionalitats. I per últim, una subscripció prèmium d’1,99 euros al mes, sense anuncis i amb la possibilitat de descarregar continguts per visualitzar-los en qualsevol moment.

Els socis del FC Barcelona tenen la versió prèmium de Barça One de manera gratuïta, així com els fins ara subscriptors de BarçaTV+, que passen a tenir automàticament aquest servei pel mateix temps que tenien contractat.

Continguts en directe i a la carta

Barça One disposarà d’una nova oferta de programació amb tota l’actualitat del club a través de programes i retransmissions en directe, a més de produccions originals, entre altres continguts. La plataforma també incorporarà més de 1.500 hores de vídeo a la carta, amb continguts d’arxiu produïts durant l’etapa de la desapareguda Barça TV.

El FC Barcelona remarca que aquesta nova aposta audiovisual suposarà una nova via per generar ingressos a tot el món i una oportunitat per difondre la marca Barça en el context internacional.

El Barça ultima el llançament d’una nova plataforma OTT gratuïta
WhatsAppEmailTwitterFacebookTelegram