El Col·legi de Publicitaris i Relacions Públiques de Catalunya va lliurar aquest dijous al vespre la primera edició dels Premis Impacte, els quals tenen per objectiu donar a conèixer i destacar les accions de comunicació que més han impactat en la societat catalana. L’acte va tenir lloc en el transcurs de la Festa de l’Estiu de l’entitat, celebrada a l’Antiga Fàbrica Estrella Damm de Barcelona.

En la seva primera edició, el primer premi ha estat per a la Via Catalana de l’Assemblea Nacional Catalana; el segon, per a l’empresa de supermercats Caprabo, i el tercer, per al Banc Sabadell. Les tres accions guanyadores han estat escollides per la junta de govern del Col·legi d’entre les deu més votades pels col·legiats.

La Via Catalana del passat 11 de setembre ha estat valorada com l’acció comunicativa multimèdia que va generar més impacte social i mediàtic el 2013, amb un gran èxit de convocatòria i de comunicació. El veredicte destaca la “gran varietat” de mitjans que es van utilitzar de forma coordinada, especialment internet i les xarxes socials, així com una “efectiva maquinària” organitzativa que “va assegurar un esdeveniment festiu, pacífic i segur”.

El Col·legi ha valorat especialment “l’eficaç” campanya prèvia d’informació a la ciutadania, la captació i coordinació de més de 5.000 voluntaris; la coordinació institucional d’organismes locals, nacionals i internacionals, i la “massiva repercussió” obtinguda en tots els mitjans de comunicació, “en la seva immensa majoria en clau positiva”.

Per la seva part, Caprabo ha estat distingida per la “capacitat de mobilitzar” els seus públics objectius mitjançant “l’efectiva campanya” sota el concepte Hola lliurecomprador, integrada per a un conjunt d’accions de comunicació enfocades a traslladar la nova proposta estratègica de futur de l’empresa.

Finalment, Banc Sabadell ha guardonat amb el tercer premi Banc Sabadell per la campanya Converses sobre el futur, que segons el veredicte “han despertat un extraordinari interès i expectació de l’opinió pública i s’han convertit en un referent en comunicació corporativa”.

Durant la vetllada, també es va distingir amb el Premi Honorífic Joaquín Maestre Morat, que el 1960 va fundar a Barcelona la primera agència de relacions públiques a l’Estat.