Foto: Nebridi Aróztegui / Diari de Terrassa

La nova editora del Diari de Terrassa treballa en la renovació de la capçalera per iniciar una nova etapa. L’objectiu és estrenar el redisseny de l’edició impresa i el web i el nou model editorial per Sant Jordi, segons explica a Comunicació 21 el conseller delegat de Novapress Edicions, Marc Basté.

De moment, s’està realitzant una auditoria per “tenir la foto sencera”, conèixer l’organització interna i els processos, de cara a bastir un pla d’acció. “Estem començant un projecte de consultoria editorial com vam fer amb el Diari de Sabadell, amb el mateix equip”, apunta Basté.

El directiu sí avança que l’actuació no es preveu tan incisiva com en el Diari de Sabadell el 2018, on la intervenció “va ser més disruptiva”, ja que “calia un cop de timó”. En aquest sentit, Marc Basté assegura que la situació del Diari de Terrassa és diferent, ja que el mitjà “editorialment és més fort” i la seva posició està “més ben definida”.

L’equip que s’encarrega del redisseny són Eduardo Tessler, cap de projecte; el periodista i dissenyador editorial Antonio Martín, i el responsable d’estratègia digital, Chus del Río, juntament amb Miquel Àngel Luque, cap de redacció de Diari de Sabadell; Jennifer Waddell, directora d’art, i tot l’equip de la redacció de Diari de Terrassa.

Més pàgines

L’oferta de Novapress pel Diari de Terrassa es va imposar en el procés concursal a les presentades pels grups Prensa Ibérica i El Món. El Jutjat va adjudicar la propietat el 29 de gener i el 2 de febrer sortia el primer número amb la nova editora.

Una de les primeres coses que va fer Novapress va ser recuperar l’edició de 24 pàgines entre setmana (per la pandèmia havia baixat a 16) i de 32-40 el cap de setmana. Amb tot, fins al rellançament no es preveuen massa novetats, i tan sols s’aniran introduint petites millores i canvis que es puguin adoptar amb relativament poc esforç. “De moment estem escoltant molt”, entrevistant-se amb tot el personal per situar-se, explica Basté.

El conseller delegat de Novapress traça dos objectius principals. Un, fer un producte “purament terrassenc” amb el redisseny i el rellançament del mitjà. El segon, “crear una primera capa d’estructura de grup molt humilment que serveixi per a les dues capçaleres i les possibles de noves en un futur”. És a dir, en àrees com comercial, màrqueting, administració o tecnologia.

Pel que fa a la hipotètica assumpció de noves capçaleres, Marc Basté assenyala que hi ha mitjans de proximitat en ciutats catalanes amb els mateixos reptes que el Diari de Sabadell i el Diari de Terrassa. La premsa de proximitat pateix un “mal comú” que té “solucions comunes”, rebla.