És cert que la crisi ha banalitzat la cultura de consum? Ha disminuït la crítica cultural en favor d’altres criteris com l’èxit de públic o els ingressos aconseguits? Quina és la veritable influència de la crítica dels mitjans de comunicació a l’escena cultural? Quina paper juguen les xarxes socials en la producció cultural i en aquest àmbit del periodisme?

Aquestes seran algunes de les qüestions que es posaran sobre la taula en el debat Cultura vs crisi: el paper del periodisme, organitzat pel grup de cultura del Col·legi de Periodistes de Catalunya. La sessió tindrà lloc aquest dimarts, a les 19 h, a la seu de l’entitat.

El debat comptarà amb la participació dels periodistes Toni Puntí, presentador de l’Ànima, del 33; Bernat Puigtobella, editor de Núvol, i Rosa Mora, d’El País. Com a agents culturals hi haurà Judit Carrera, directora de debats del CCCB; Xavier Marcé, economista i vicepresident de Focus, i Enric Palau, codirector del Sònar.

Periodistes i agents hauran de valorar l’actual difusió de les produccions culturals, les noves fórmules per aconseguir recursos, i els apriorismes de cada posició amb l’objectiu de compartir possibles canvis o solucions.