L’Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació (AIMC), l’Interactive Advertising Bureau (IAB Spain) i l’Associació Espanyola d’Anunciants (aea) han endegat el procés per convocar un nou concurs per al mesurament de les audiències digitals, servei que realitza Comscore des de 2012.

L’objectiu és actualitzar el sistema a les necessitats del mercat, incorporant les novetats metodològiques que permeten les noves tecnologies sense perdre el rigor en el mesurament, i amb el consens del mercat.

La comissió de seguiment del mesurament digital, formada per les tres entitats, ha obert ja un procés de selecció d’una consultora independent que gestionarà tot el procés del concurs.

Així doncs, la consultora escollida s’encarregarà d’elaborar els plecs del concurs; analitzarà quin és el millor model de negoci per abordar el projecte; coordinarà i agilitzarà tot el desenvolupament, i recomanarà a la comissió de seguiment la que consideri és la millor proposta de les presentades.

Les bases tècniques, també elaborades per la consultora, hauran de ser aprovades per la comissió de seguiment. En paral·lel, cada entitat crearà un grup tècnic, els quals desenvoluparan un paper consultiu i aportaran les seves anàlisis i valoracions durant tot el procés.