En la tercera onada del 2013 del Baròmetre del Centre d’Estudis d’Opinió (CEO), l’Ara es consolida com a tercera opció en les preferències dels catalans, posició assolida en l’onada anterior, quan va superar El País.

Des de la seva primera aparició al CEO, en la primera remesa del 2011, l’Ara ha crescut considerablement, passant de ser l’opció escollida d’un 2,8% de la població a ser-ho del 9,7% actual.

Segons les dades del CEO, el diari preferit pels catalans a l’hora d’informar-se és La Vanguardia, triat per un 34,1% dels enquestats, que cau dues dècimes respecte la primera onada, seguit per El Periódico, amb un 23,4%, que suma 2,1 punts. En ambdós casos, les edicions en català creixen en lectors: la de La Vanguardia, amb el 22,6% (+3 punts) i la d’El Periódico amb el 13,6% (+2,3); mentre que les edicions en castellà retrocedeixen, amb l’11,5% (-3,2) i el 9,8% (-0,2), respectivament.

Com ja hem dit, l’Ara es manté tercer, escollit per un 9,7% dels enquestats (guanya una dècima), seguit d’El País, amb el 8,4% (+0,4); El Punt Avui, amb 7% (-0,1); Segre, amb el 2,3% (+0,3); Diari de Tarragona, amb un 2,2% (+0,3); Regió 7, amb un 1,3% (+0,4); 20 Minutos, amb l’1,1% (+0,1); Diari de Girona, amb un 0,7% (-0,2), i El Mundo, que també registra un 0,7% (cau 1,5 punts).