La Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals i l’Institut Català de les Empreses Culturals han preseleccionat 33 propostes en la cinquena convocatòria de projectes audiovisuals culturals, innovadors i divulgatius d’entreteniment de formats diversos, realitzada al setembre.

Els creadors dels projectes escollits defensaran els seus treballs en sessions de pitching que tindran lloc els dies 20 i 21 de desembre a les instal·lacions de Televisió de Catalunya, a Sant Joan Despí.

En total s’havien presentat 133 projectes a la crida. El comitè de selecció ha ampliat la preselecció de participants en el pitching “atesa la qualitat i l’alt nombre de projectes presentats”.

Els projectes que opten a la fase final, són:

  • 30 i tants (Incís Films)
  • Ale-hop! (Createl)
  • Amb la llengua fora (Vintanys Filming and Creating)
  • Animals arquitectes (Teidees Audiovisuals)
  • Cuina salvatge (Abacus)
  • Cuino jo (E2S Contents)
  • De la cullera a la ciutat (Benecé Produccions)
  • Diaris fotogràfics (Estudi Carmel Audiovisual)
  • Dopamina (Bworld Productions)
  • El mal lector (Alguna Pregunta)
  • Episòdic (Kottbusser)
  • Ets un motivat (Harpo Entertainment)
  • Euterpe. Música en moviment (Digital Films Produccions)
  • Fora de cervell (Minimal Films)
  • Grans Obres Universals (Zoopa (Elab Studio)
  • Greta (Aguacate & Calabaza)
  • Iris (Arkham Studio)
  • Jazz Club (Puck Produccions)
  • Kanviem? (La Kaseta Ideas Factory)
  • Keki (Minifilms)
  • Kimeres (Un Capricho de Producciones)
  • La literatura NO és cap joc! (Pikkukala Barcelona)
  • Les dones i els dies (Estudi Carmel Audiovisuals)
  • Les golfes (Brutal Media)
  • Orgull! (Bworld Productions)
  • Plats combinats (Minimal Films)
  • Playlist (Zoopa – Elab Studio)
  • Rima! (Glop a Glop Planet)
  • Tindercat (La Bombilla Media)
  • Un final inesperat i trepidant (Alqvimia 222 Media)
  • Una habitació pròpia (Suricata Stories)
  • Unfold (Mediaproducción)
  • Zentenaris (Inthesky Media Productions)

La voluntat de la convocatòria és captar nous públics, posant el focus en els joves i també en usuaris més especialitzats en el consum de continguts sota comanda. L’objectiu és generar continguts de valor que permetin ampliar el catàleg de consum a la carta i, més específicament, en l’àmbit digital.

Si les anteriors crides estaven més enfocades a la cerca de nous talents i formats de continguts per al canal 33, aquesta estava dirigida en general a les diferents plataformes de distribució de la CCMA.

A més, el pressupost màxim s’incrementa fins als 3 milions d’euros, quan en les convocatòries precedents eren 800.000 euros.

Les convocatòries de la CCMA i l’ICEC s’emmarquen en el conveni formalitzat per el juliol de 2020, un dels objectius del qual és difondre i descobrir la cultura catalana en totes les seves expressions per impulsar la creació de nous talents i formats de continguts culturals innovadors i divulgatius.