El consell de govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals ha aprovat el pla de cobertura de la campanya per a les eleccions al Congrés i al Senat del proper 26 de juny. El document proposa aplicar una “proporcionalitat ponderada”, perquè l’ens entén que suposa “una manera molt més flexible i respectuosa amb el dret a la informació”.

Cal recordar, però, que de cara a les eleccions del 20 de desembre, la CCMA ja va voler introduir aquest criteri de proporcionalitat ponderada. Al final, però, va haver de rectificar el pla de cobertura a instàncies de la Junta Electoral Central després que el Partit Popular el denunciés, així que va acabar aplicant de manera estricta els anomenats blocs electorals.

Amb tot, el pla actual és una versió suau del tombat al desembre. Així, a diferència d’aquell, ara sí es preveu que en els informatius diaris es determini l’ordre i la proporcionalitat de les diferents formacions polítiques en funció de la representativitat obtinguda en els anteriors comicis.

Com aleshores, la Corporació fonamenta la introducció de la proporcionalitat ponderada en la resolució del Síndic de Greuges de setembre de 2015 sobre els plans de cobertura de campanyes electorals i la moció aprovada pel Parlament al juliol del mateix any.

Quinze cara a cara al 3/24

La gran novetat del nou pla és l’emissió de fins a 15 cara a cara entre els candidats dels partits que van obtenir representació a Catalunya en els comicis de desembre. La CCMA considera necessari el “contrast directe d’idees” entre candidats, ja que les polítiques de pactes “poden ser claus” en la conformació del nou Govern espanyol.

Els cara a cara s’emetran al canal 3/24 cada dia, a les 20.30 h, abans del Telenotícies vespre, mentre dura la campanya electoral (del 10 al 24 de juny).

A banda, l’habitual debat entre tots els caps de llista s’emetrà el 19 de juny, a les 22 h, per TV3, Catalunya Ràdio i els mitjans digitals.