El proper 1 de desembre, l’auditori de la Facultat de Comunicació Blanquerna acollirà la jornada Reptes i oportunitats de la comunicació local a Catalunya, organitzada pel projecte Mediacat 21. Es tracta d’una trobada de professionals per reflexionar i debatre sobre les oportunitats existents en l’àmbit de la comunicació de proximitat a l’hora de col·laborar amb altres sectors productius, com ara el turisme, el comerç o la cultura.

La jornada, de 9 a 14 h, arrenca amb la presentació de l’estudi Prospecció, recerca i diagnosis sobre el futur dels mitjans de proximitat, a càrrec d’Ariana Cendón. Després continua amb les ponències Turisme i comunicació de proximitat, vies de col·laboració, d’Eugeni Osácar, i El consum cultural i la comunicació local, de Miquel Curanta.

Per acabar, la jornada proposa la taula rodona Oportunitats de negoci en l’àmbit de la comunicació de proximitat, que comptarà amb la participació de Sergi Pastor, Xavier Martín, Xavier Marcé i Humberto Salerno (moderador).

Mediacat 21 és un projecte nascut al març, impulsat per la Xarxa Audiovisual Local, l’Agència de Comunicació Local, LaviniaEditrain, que té per objectiu fomentar la formació i millorar l’ocupació en el sector a mig termini.